در حال خواندن
آموزش حذف اطلاعات گوشی از راه دور
0

آموزش حذف اطلاعات گوشی از راه دور

یکی از مهم ترین دغدغه های امروز دارندگان گوشی های هوشمند، نگرانی در خصوص دزدیده یا گم شدن گوشی است. این امر صرف نظر از خسارت مادی، یک خسارت بزرگ نیز در پی دارد و آن دزدیده شدن و یا از دست رفتن اطلاعات شخصی و احتمالا حساس فرد است؛ اما راه هایی برای کنترل گوشی از دست رفته در این میان وجود دارد.این روز ها نرم افزارهای امنیتی بسیاری برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است که به شکل ویژه امکان مدیریت یک گوشی مفقود شده از راه دور و از طریق اینترنت را به کاربران می دهد.حذف اطلاعات گوشی از راه دور

حذف اطلاعات گوشی از راه دور ترفندستان

در گوشی هایی که سیستم عامل آنها اندروید است، راه حلی برای حذف اطلاعات گوشی های دزدیده شده وجود دارد. شما می توانید با استفاده از این ترفند گوشی خود را از راه دور کنترل و اطلاعات آن را حذف کنید.

همچنین بخوانید : ترفندهای جالب و کاربردی تکنولوژی

 آموزش حذف اطلاعات گوشی از راه دور

برای این کار کافی است حساب کاربری مربوط به شرکت سازنده گوشی خود را بسازید. به عنوان مثال اگر گوشی تلفن شما سامسونگ است، برای این کار قبل از هر چیز باید یک حساب کاربری “Gmail” برای خود ایجاد کنید. این کار را به سادگی با ورود به صفحه www.gmail.com می توانید انجام دهید. سپس برای فعال سازی حساب کاربری سامسونگ خود، به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

۱٫ وارد بخش settings گوشی خود شوید.
۲٫ گزینه accounts را انتخاب نمایید.
۳٫ گزینه add account و سپس Samsung account را انتخاب کنید.
۴٫ آدرس جیمیل خود را وارد کرده و یک پسورد برای آن وارد نمایید.
۵٫ اکانت شما ساخته شده است.

حال که اکانت سامسونگ دارید به راحتی میتوانید بدون داشتن گوشی خود، رمز آن را عوض کنید. کافی است برای تغییر رمز خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫به آدرس google.com/android/devicemanager بروید و وارد اکانت گوگل خود شوید.
۲٫ در صفحه بازشده، موبایلتان یا هر دستگاه دیگری که برای آن اکانت ساخته اید را انتخاب و سپس روی گزینه Erase کلیک کنید.

با استفاده از این گزینه می توانید بدون این که گوشی خود را در اختیار داشته باشید در اولین باری که گوشی شما به اینترنت متصل می شود، کلیه فایل ها و اپلیکیشن های موجود روی گوشی خود را پاک کرده و هیچ چیزی باقی نگذارید.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر