در حال خواندن
آموزش پیدا کردن رمز روتر فراموش شده
0

اگر رمز روتر را فراموش کردم چه کنم؟

اگر دقت کرده باشید، می دانید که روی اغلب روترها نام کاربری و رمز پیش فرضی از روی کارخانه تنظیم شده است. این کار برای آن انجام می شود که امنیت رابط وب کاربران تا حد زیادی ارتقا پیدا کند.
این نام کاربری و رمز عبور، قابل تغییر نیز هست و کاربران می توانند در صورت نیاز آن را شخصی سازی کنند. البته این موضوع یک مشکل هم دارد؛ فراموشی. اگر فرد فراموش کاری هستید ممکن است در مورد این موضوع با مشکل مواجه شوید.
رمز روتر چیزی نیست که هر روز با آن سر و کار داشته باشیم و ممکن است هر چند ماه یک بار به سراغش برویم. پس به همین ترتیب احتمال فراموش کردن آن بسیار بالاست. اما در صورت فراموش کردن رمز روتر نیز نباید نگران شد.
چرا که می توانید با ریست کردن روتر و بازگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه، دوباره به آن دسترسی پیدا کنید. شاید کمی زمان بر باشد اما در نهایت به چیزی که دنبالش هستید خواهید رسید. پس با ما همراه باشید تا ببینیم چطور پس از فراموش کردن رمز روتر می توان دوباره به آن دسترسی پیدا کرد.رمز روتر

رمز روتر ترفندستان

در جستجوی اطلاعات پیش فرض

پیش از ریست کردن روتر بهتر است برای یک بار هم که شده دوباره رمز و نام کاربری پیش فرض را روی آن امتحان کنید. چرا که امکان آن وجود دارد که اصلا این اطلاعات را تغییر نداده باشید.
علاوه بر این، باید این موضوع را هم بدانید که با ریست کردن روتر، تمام تنظیمات آن دوباره به حالت کارخانه باز می گردد و برای دسترسی به تنظیمات باز هم نیازمند اطلاعات پیش فرض هستید.
پس در هر صورت به این اطلاعات نیاز دارید و باید پیش از شروع هر کاری از داشتن آن ها اطمینان حاصل کنید. اما در صورتی که آن ها را هم فراموش کرده اید، بهتر است به راهکارهایی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم خوب دقت کنید:

آموزش پیدا کردن رمز روتر فراموش شده

خواندن دستورالعمل روتر: مدل های مختلف روتر – حتی آنهایی که توسط یک شرکت ساخته شده اند – اغلب رمز و نام های کاربری پیش فرض متفاوتی دارند. اما یک راه ساده برای پیدا کردن این اطلاعات وجود دارد؛ خواندن دستوالعمل کارخانه. با این حال اگر دستورالعمل را هم گم کرده اید، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل به آن دست پیدا کنید. 

به دنبال یک برچسب روی روتر بگردید: روی برخی از روترها برچسب هایی وجود دارد که حاوی اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور است. پس در صورت نیاز، خود روتر را بررسی کنید و به دنبال یک برچسب حاوی اطلاعات بگردید.

نام های کاربری و رمزهای عمومی را امتحان کنید: در بسیاری از موارد، نام کاربری پیش فرض روترها، «admin» است. پس حتما این مورد را برای یک بار هم که شده امتحال کنید. از سوی دیگر رمزهای عبور عمومی بسیاری از روترها نیز «admin» است. البته امکان آن هم وجود دارد که هیچ رمز عبوری روی روتر تنظیم نشده باشد. در این صورت نام کاربری را «admin» بگذارید و فیلد رمز عبور را به حال خود رها کنید.

سری به این سایت بزنید: در صورتی که هیچ یک از روش های فوق موفقیت آمیز نبودند، بهتر است سری به وبسایت RouterPasswords.com بزنید. وبسایت مذکور، لیست جامعی از تمام نام ها کاربری و پسوردهای پیش فرض روترها را در خود جای داده که با مراجعه به آن حتما می توانید اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.
بازگشت به کارخانه: روی بدنه تمامی روترها، کلیدی به نام «Reset» وجود دارد که با فشردن آن تمام تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه باز می گردد. منظور از تمام تنظیمات یعنی همه اطلاعاتی که در طول دوران استفاده برای روتر تعریف کرده اید؛ از پسوردها گرفته تا تنظیمات پورت ها.

آموزش پیدا کردن رمز روتر فراموش شده

اما در صورت فراموش کردن رمز روتر، چاره ای به جز ریست روتر ندارید. به نوعی باید تمام تنظیمات اعمال شده تان را فدای دسترسی دوباره به روترتان کنید. با این حال اعمال تنظیمات روتر، کار چندان دشواری نیست و می توان با خواندن دستورالعمل دوباره آن ها را از نو تعریف کرد.
اما دقیقا این کار را چه طور باید انجام داد. کلید ریست اغلب در پشت روترهای جای گرفته است. در بسیاری از موارد، شبیه به کلیدهای معمولی نیست و در واقع شباهت زیادی به یک حفره ریز دارد.
در هر صورت شکل و ظاهرش آنقدرها مهم نیست. چیزی که مهم است نحوه کار کردن با آن است. باید هنگامی که روتر روشن است، کلید ریست را فشار دهید و برای ۱۰ ثانیه آن را نگه دارید. پس از رها کردن آن روتر ریست خواهد شد و به حالت کارخانه باز می گردد. با انجام این کارها، حالا می توانید با استفاده از رمز و نام کاربری پیش فرض وارد تنظیمات روتر شوید.
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر