در حال خواندن
اپلیکیشن شاد از تولد تا امروز
0

دوران کرونا شرایطی را فراهم آورد که نیاز به خدمات آنلاین و کار از راه دور به نیازی مبرم و حیاتی برای تمامی ساکنان زمین شد. پیش از این نیز این نیاز به دلایلی چون کاهش ترافیک، کنترل آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف انرژی و دلایل بیشمار دیگر وجود داشت. این دلایل هرچند هر کدام می توانستند در یک بازه زمانی طولانی کشنده باشند اما کرونا در این یک سال و اندی می توانست کشندگی سریع و مسری به دنبال داشته باشد. پس همگان آن را جدی گرفتند و سعی کردند راه هایی پیدا کنند تا ارتباطات فیزیکی را کمتر کنند.

در این میان بحث آموزش رسمی کودکان و نوجوانان یکی از همان فعالیت های فیزیکی بود که از یک طرف حذف آن آنهم برای زمان نامعلوم می توانست از لحاظ علمی و روحی و روانی مشکلات عدیده ای را برای کودکان و نوجوانان دوران کرونا به همراه داشته باشد و از طرف دیگر اجرای آن در شرایط کرونا می توانست زنجیره شیوع را طولانی تر و طولانی تر کند.

بنابراین مجموعه ای از متخصصان حوزه فناوری، پلتفرمی آموزشی تحت عنوان “شاد” را در اختیار دانش آموزان قرار دادند تا آنها از هر دو روی ناخوشایند این سکه منحوس در امان بمانند. بنابراین بار دیگر احتیاج مبرم سرعت چرخه اختراع را افزایش داد و شاید این تجربه برای آن دسته از کسانی که به آموزش های مجازی روی خوش نشان نمی دادند، دنیای جدیدی را ساخته باشد.

یادگیری از طریق سامانه شاد تجربه ای منحصربفرد بود که والدین(به ویژه مادران) و کودکان در کنار هم در دنیای مجازی تجربه کردند.

در ادامه به بررسی وضعیت این شبکه و نظر مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد آن می پردازیم.

آخرین آمار تراکنش ها در سامانه شاد

طبق آخرین آمار ارایه شده توسط محمدامین ابطحی، مدیرعامل شاد در کنفرانس مهندسی برق تعداد پیام های جابه جاشده تاکنون توسط شبکه شاد بالغ بر ۳۸ میلیارد بوده است. تعداد بیش از ۱۴ میلیارد فایل از طریق این سامانه جابه جا شده و بیشینه پهنای باند شاد ۴۰۳ گیگابایت بر ثانیه بوده است.

با توجه به آمار ارایه شده مدیریت چنین پروژه عظیمی نیازمند همکاری، تخصص و تعهد مجموعه مدیران و کارمندان شرکت همراه اول بوده است.

توسعه پلتفرم شاد، بزرگترین اقدام سال گذشته همراه اول

از دیدگاه مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول توسعه پلتفرم آموزشی شاد  از بزرگترین اقدامات همراه اول در سال گذشته بوده است. این اقدام از آن جهت حائز اهمیت است که در شرایطی که ممکن بود کودکان و نوجوانان از تحصیل بازبمانند و یا درگیر بیماری و مرگ و میر شوند با این پلتفرم ۱۴۷ هزار مدرسه با همکاری وزارت آموزش و پرورش تحت پوشش آموزش های مجازی قرار گرفتند.

به نظر مدیرعامل همراه اول احراز هویت بیش از ۷۵۰ هزار معلم، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر در پلتفرم شاد دستاورد بزرگی است. از آن مهمتر امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلتفرم و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر است.

 

درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر