در حال خواندن
برای نخستین بار اتفاق افتاد؛ وزارت ارتباطات برترین دستگاه اجرایی در حوزه ذیحسابی و مدیریت امور مالی
0

بعد از ارزیابی از عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، ذیحسابی و اداره کل امور مالی وزارت ارتباطات از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان برترین دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور معرفی شد.

بر اساس ارزیابی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نخستین بار به عنوان برترین دستگاه اجرایی کشور در حوزه ذیحسابی و مدیریت امور مالی انتخاب شد.

کسب عنوان برترین ذیحسابی و مدیریت امور مالی دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت ارتباطات بعد از آنی صورت گرفت که کارشناسان خبره وزارت امور اقتصادی و دارایی با تشکیل کمیته‌هایی، اقدام به ارزیابی عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی در چهار معیار و ۳۰ شاخص کردند که در پایان بر اساس گزارش ارزیابان، ذیحسابی و اداره کل امور مالی وزارت ارتباطات را حائز بالاترین امتیاز در میان دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور شناختند.

از شاخص‌های اعلام شده می‌توان اشاره‌ای داشت به: اجرا کردن برنامه‌های عملیاتی در سطح وزارتخانه، مهارت‌ها و خلاقیت کارکنان و توسعه توانمندی آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های آسیب‌پذیر در حوزه‌های مالی و معاملاتی و پیشگیری از بروز تخلف و بهبود عملکرد در زمینه مالی، ارایه گزارشات به موقع و دقیق برای مدیریت بهینه منابع مالی و استفاده از فناوری اطلاعات برای بهبود امور پاسخگویی بهتر به ذی‌نفعان.

بنا بر این گزارش، وزارت ارتباطات به عنوان نخستین دستگاه اجرایی کشور در زمینه الکترونیکی کردن امور ذیحسابی و مالی به شمار می‌رود که ضمن یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و مکانیزه کردن آن‌ها که به انجام دقیق و سریع امور مالی کمک می‌کند، باعث ایجاد شفافیت در ساختار مالی این وزارتخانه شده است. به‌طوری که هم اکنون این امکان برای دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه نظارتی فراهم است تا بتواند به صورت لحظه‌ای نسبت به بررسی فرایندها و اقدامات حوزه مالی وزارت ارتباطات اقدام کند.

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر