در حال خواندن
بیشترین استفاده مشترکان تلفن همراه از اینترنت کدام اپراتور است؟
0

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی گزارش جامعی از وضعیت تعداد مشترکان اپراتورهای ارتباطی کشور را منتشر کرده که بر اساس آن، ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در کشور از ۱۱۵ درصد گذشته و رکورد تعداد مشترکان G3 و G4 همچنان دست اپراتور اول ارتباطی است.

وضعیت توسعه پهن‌باند سیار اپراتورهای ارتباطی کشور نشان می‌دهد که «همراه اول» با در اختیار داشتن بیش از ۵۱ میلیون از بالغ بر ۹۷ میلیون مشترک، بالاترین تعداد کاربران نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با فصول زمستان و بهار ۱۴۰۰ به ترتیب ۰.۸ و ۲۵ درصد رشد داشته است‌.

اپراتور دوم ارتباطی (ایرانسل) نیز با بیش از ۴۱ میلیون مشترک و با ۳.۴ و ۱۲ درصد رشد نسبت به سه ماهه چهارم و اول سال ۱۴۰۰، در جایگاه بعدی از منظر «تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت تلفن همراه» قرار گرفته است.

همچنین اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) با قرار گرفتن در رده انتهایی جدول، بیش از ۴ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت تلفن همراه را در شبکه خود فعال کرده که به ترتیب ۴.۰۵ و ۸.۰۵ درصد رشد را نسبت به بازه‌های زمانی فصول زمستان و بهار ۱۴۰۰ نمایه‌گر است.

لازم به ذکر است که ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در کشور به بیش از ۱۱۵ درصد اعلام شده است که در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ درصد رسیده است در حالیکه همین شاخص در مدت زمان مشابه سال گذشته روی عدد ۹۷ درصد بود.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر