در حال خواندن
«حمله به ایران تنها چند ساعت طول خواهد کشید»!
0

تصمیم دولت هند برای حمایت از شرکت های بیمه کننده نفت ایران، تکذیب انتقال نفت خام از منطقه خودمختار کردستان عراق به ایران و کشورهای آسیایی، ادعاهای یک مقام ارشد اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران و عزم دولت اسپانیا برای توسعه روابط با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
تصمیم دولت هند برای حمایت از شرکت های بیمه کننده نفت ایران، تکذیب انتقال نفت خام از منطقه خودمختار کردستان عراق به ایران و کشورهای آسیایی، ادعاهای یک مقام ارشد اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران و عزم دولت اسپانیا برای توسعه روابط با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، بخش عمده ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به اخبار اقتصادی مربوط می شود. خبرگزاری «رویترز» در مطلبی از تصمیم دولت هند برای ارائه تضمین های دولتی برای بیمه کنندگان نفت وارداتی ایران به این کشور خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، دولت هند در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن، مبلغ ۲۰ میلیارد روپیه را به عنوان تضمین دولتی در اختیار شرکت های بیمه داخلی این کشور قرار می دهد که پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران را تحت پوشش قرار می دهند و به همین دلیل و با توجه به تحریم های غرب، نمی توانند از منابع مالی خارجی استفاده کنند. دولت هند پیش از این از انجام چنین کاری خودداری کرده بود، اما افت ارزش پول ملی این کشور، دولت هند را به افزایش واردات نفت از ایران واداشته؛ زیرا پرداخت پول نفت به دلار (که در مورد دیگر کشورها انجام می شود) برایش هزینه زا است.

در مطلبی دیگر، روزنامه «الشرق الاوسط» از تکذیب شایعه انتقال نفت خام منطقه خودمختار کردستان عراق از طریق ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، منبعی در وزارت منابع طبیعی منطقه خودمختار کردستان عراق، گزارش های منتشر شده مبنی بر انتقال نفت خام عراق توسط این دولت و از طریق خاک ایران به کشورهای آسیایی را تکذیب کرده است. البته این منبع اشاره کرده که کامیون هایی هر روزه از این منطقه به ایران می روند، اما بار آن ها نه نفت خام، بلکه نفت سیاه است و این نقل و انتقال که چندین سال است انجام می گیرد، با اطلاع کامل دولت مرکزی عراق در جریان است. در این مطلب جزئیات دیگری از چگونگی انتقال نفت از منطقه کردستان عراق نیز مورد اشاره قرار گرفته است. 

اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «اسرائیل حایوم» اظهارات یکی از مقامات ارشد رژیم اسرائیل را درباره حمله نظامی احتمالی این رژیم به تأسیسات هسته ای ایران منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، «یووال استینیتز»، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل مدعی شده حسن روحانی با شیوه ای حیله گرانه و مکارانه، راه ایران را به سوی بمب هسته ای هموار می کند. وی گفته غرب و آمریکا باید به جای مذاکره و تعامل با ایران، تحریم های اقتصادی شدیدتری را علیه این کشور اعمال کنند و این تنها راه جلوگیری از دسترسی این کشور به سلاح هسته ای است. از سوی دیگر، این مقام اسرائیلی مدعی شده که می توان تنها ظرف چند ساعت و از طریق حمله هوایی، تأسیسات هسته ای ایران را از میان برد. 

در نهایت، خبرگزاری «ترند» از عزم دولت اسپانیا برای توسعه روابط با ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، نخست وزیر اسپانیا با ارسال پیامی برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اظهار داشته مادرید آماده همکاری با دولت جدید ایران جهت ارتقای بیشتر پیوندهای دوجانبه است. وی در این پیام با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، اظهار اطمینان کرده این روابط در دوره ریاست جمهوری روحانی بیش از پیش توسعه خواهد یافت. پیام نخست وزیر اسپانیا، توسط سفیر این کشور در تهران به معاون امور غرب اروپای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر