در حال خواندن
روزی خوش برای بازار رمزارزها؛ بازیابی جزئی قیمت‌ها
0

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال گفت: بیت‌کوین که در چند روز گذشته در تقلای غلبه بر دیوار ۳۸ هزار دلاری بود، حالا موفق شده و کمی بالاتر از ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود. آلت‌کوین‌ها نیز وضعیت نسبتا خوبی دارند و افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرده‌اند، در بین آنها اتریوم ۷ درصد و سولانا ۸ درصد رشد داشته‌اند.

احسان عاشوری با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته و پس از ریزش قیمت بیت‌کوین، این اولین بار نیست که بزرگترین رمزارز جهان برای بازیابی قیمت تلاش می‌کند، گفت: در هفته گذشته نیز بیت‌کوین برای غلبه بر قیمت ۳۹ هزار دلار حرکت می‌کرد، اما در روز چهارشنبه و همزمان با تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اجرای افزایش نرخ بهره در ماه مارس (فروردین) بیت‌کوین نتوانست از این سد عبور کند. همین خبر کافی بود که بیت‌کوین تا ۳۵٫۵۰۰ دلار هم پایین بیاید.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از این افت قیمت، دوباره شرایط شروع به تغییر کرد و شاهد رشد قیمت بیت‌کوین بودیم، افزود: حالا با نگاه به قیمت‌های رمزارزها، می‌بینیم که بیت‌کوین به بالای ۳۸ هزار دلار برگشته و طی ۲۴ ساعت گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این روند باعث شده تا ارزش بازار بیت کوین به ۷۰۰ میلیار دلار برسد. آلت‌کوین‌ها طی هفته‌های گذشته رنج زیادی کشیده بودند، اما حالا شرایط سبزی دارند و اغلب آنها افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

این کارشناس ارزهای دیجیتال ادامه داد:‌ برای مثال، اتریوم که در هفته گذشته تمام هم و غمش برای این بود که خودش را بالای ۲۰۰۰ دلار نگه دارد، حالا با قیمتی بیشتر از ۲۶۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. در بین ۱۰ رمزارز بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار، سولانا و آوالانچ بهترین عملکرد را داشته‌اند. سولانا ۸ درصد و آوالانچ ۹ درصد طی دو روز گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.  بایننس کوین، کاردانو، ریپل، ترا، پولکادات، دوج‌کوین و متیک از دیگر رمزارزهایی بودند که با رشد قیمت مواجه شدند. با این بازیابی قیمت‌ها، ارزش کلی بازر رمزارزها ۵۰ میلیارد دلار بیشتر شد و حالا به بیش از ۱.۷ تریلیون دلار رسیده است.

عاشوری خاطرنشان کرد: در ایران نیز توییت مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، خبرساز شد. قمری وفا اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک از رمزارز ملی ایران به نام «رمزریال» رونمایی می‌شود. او گفته رمزریال یک ابزار نوین در کنار سایر فناوری‌های پرداختی است. قمری وفا گفته است رمزریال ابزاری نوین در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره است که به‌زودی از آن هم رونمایی می‌شود.

رمزریال، شکل دیگری از اسکناس است؛ منتها کاملاً دیجیتال بوده و با سرعت بالاتر در انجام پرداخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در رمزریال اصل و ذات پول به‌صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و نیاز به تسویه بین‌بانکی نیست. در تراکنشی هم که به‌واسطه رمزریال انجام می‌شود، کسبه بلافاصله می‌توانند وجوهات را دریافت کنند و پرداخت نیز برای مردم به‌صورت آنی انجام می‌شود.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر