در حال خواندن
قاچاق ۶۰ درصدی تبلت به کشور
0

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران معتقد است در پی محدود کردن واردات تبلت به کشور حدود ۶۰ درصد از این بازار مملو از کالاهای قاچاق شده است.
نود آی سی تی – “سید مهدی میرمهدی کمیجانی” در گفت‌وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: متأسفانه در پی دستورالعملی که به گمرکات کشور ابلاغ شد، واردات تبلت برای عده‌ای از واردکنندگان واردکنندگان قانونی با محدودیت روبرو شده که بر همین اساس حدود ۶۰ درصد بازار این کالای ارتباطی قاچاق شده است.وی افزود: از زمانیکه جلوی واردات قانونی این دو محصول گرفته شد، قیمت تبلت و لپ‌تاپ با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت و در واقع ۱۵ درصد رشد مواجه گشت.رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خاطر نشان کرد: همزمان با محدود کردن واردات تبلت به کشوراز سوی واردکنندگان و افزایش قیمت این کالای ارتباطی شاهد بازاری سرد برای این کالای ارتباطی هستیم.وی افزود: این ابلاغیه درجه اول به ضرر دولت و سپس به ضرر فعالان این حوزه خواهد بود چرا که به دلیل افزایش واردات غیرقانونی درآمد دولت از گمرکات کشور کاهش می یابد.رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه گفت: از چند ماه گذشته در پی دستورالعملی که به گمرکات کشور ابلاغ شده واردات تبلت تنها از سوی نمایندگان قانونی در کشور باید صورت گیرد که این موضوع باعث عدم توازن عرضه و تقاضا برای این کالای ارتباطی و دیجیتالی شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر