در حال خواندن
مبین نت مجاز به ارایه اینترنت وای فای در مناطق عمومی نیست
1

به گفته مدیرکل صدور پروانه‌ سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات، مبین نت و سایر اپراتورهای وایمکس و اینترنت در حال حاضر نمی‌توانند اینترنت پرسرعت بی‌سیم به صورت وای فای در مناطق عمومی ارایه کنند.
نود آی سی تی – عظیم فرد با بیان این مطلب گفت: استفاده از اینترنت در خارج از ساختمانی که دارای دیوار و سقف نیست با توجه به مشکلاتی که می‌تواند به دنبال داشته باشد، در حال حاضر مجاز نیست.
وی افزود:‌ هم اکنون سازمان رگولاتوری برای ساماندهی این موارد پیشنهادات خود را برای تدوین قانون به کمیسیون تنظیم مقررات ارایه داده است و این کمیسیون نیز در حال بررسی این موضوع است.
وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون در بسیاری از اماکن این امکان برای مردم ایجاد شده، و چرا ارایه اینترنت به صورت وای فای در نقاط عمومی نیاز به قانون دارد، گفت: وزارت ارتباطات مخالف این فناوری نیست بلکه معتقد است باید ارتباط سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: از آنجا که امکان سو استفاده از شبکه‌های بی سیم وجود دارد باید مکانزیم‌های سخت افزاری برای جلوگیری از تخلفات ناشی از آن فراهم شود و اگر به این موضوعات توجه نشود برخی افراد سود جو می‌توانند با استفاده از این فضا اقدام به انجام تخلفات خود کنند.
وی بیان کرد: ‌یکی از نکات مهمی که در این موضوع نهفته است شناسایی نشدن کاربران است و با توجه به اینکه باید به نکات امنیتی در این زمینه توجه شود قبل از تدوین قانون مرتبط ارایه این سرویس مجاز نیست.
وی در پاسخ به این سوال که اگر شهرداری با همکاری مبین نت اقدام به ارایه این سرویس کند، سازمان رگولاتوری چه برخوردی خواهد کرد، گفت: تا آنجا که اطلاع داریم این سرویس هنوز ارایه نشده و سازمان نیز به صورت شفاهی و کتبی نگرانی خود را در این زمینه اعلام کرده است و معمولا در مواردی از این دست موضوع با تلفن و مذاکره حضوری برطرف می‌شود.
این در حالی است که روز گذشته خبری با عنوان ارایه اینترنت پرسرعت رایگان به صورت وای فای در امکان عمومی شهر تهران با همکاری مبین نت و شهرداری تهران منتشر شده بود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر