در حال خواندن
مکالمه تصویری نیروهای پلیس در سامانه طوبی
0

فرمانده نیروی انتظامی گفت: سامانه بی سیم طوبی پلیس، نخستین سامانه ارتباط دیجیتالی کشور است.
نود آی سی تی – سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه بی سیم های نیروی انتظامی(طوبی) اظهار داشت: از زمان صفویه تا پیش از انقلاب به ما القا می کردند که نمی توانیم در مسیر تولید و دانش باشیم. در حالیکه پس از انقلاب این خودباوری در میان مردم به وجود آمد. دانش امروز اساس استقلال سیاسی، دفاعی و امنیتی کشور است. رهبر انقلاب ۱۵ سال قبل مجاهدت ۵۰ ساله را ترسیم کردند. وی ادامه داد: راه اندازی شبکه بی سیم طوبی گامی موثر در فرآیندهای پلیسی است چرا که در حال حاضر ۵۰ هزار ایستگاه کاری در ناجا وجود دارد. سامانه بی سیم داخلی عامل ارتباط بین همه ماموران پلیس می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه طوبی اولین سامانه ارتباط دیجیتالی در ایران است، تاکید کرد:پس از نیروی انتظامی سایر نیروهای مسلح و تمام بخش های دولتی و خصوصی می توانند از این شبکه استفاده کنند. به وسیله سامانه تترا امکان برقراری ارتباط در نقطه صفر مرزی با دیگر نقاط کشور فراهم شده وتماس ها نیز دسته بندی می شود.
وزیر دفاع نیز در این مراسم گفت: شبکه بی سیم نیروی انتظامی(طوبی) امن است. به گزارش خبرنگارمهر،سردار حسین دهقان در مراسم رونمایی از شبکه دیجیتال بومی تحت استاندارد جهانی “تترا” اظهارداشت: انقلاب ما مبارزه ای برای خواسته های مردم و به رسمیت شناخته شدن، عزت نفس ملت بود و امروز کمتر نظام سیاسی وجود دارد که کاملاً به آرای مردم متکی باشد.در ۳۵ سال عمر انقلاب، مسیر ملت رو به رشد و تعالی بوده و این امر به دلیل اتکاء به نظام ولایی است . دهقان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و اندیشه امام، نظام سلطه را در تمام ابعاد به چالش کشاند، گفت: امروز دشمن در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و علمی به مقابله با ایران پرداخته است. امروز زیرساخت ها و قابلیت های علمی کشور در حدی است که ملت ما می تواند این امید را داشته باشد با بکارگیری امکانات، نیازهای خود را تامین کند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز با رونمایی از شبکه بومی تترا شاهد شکوفایی بخشی از توانمندی های علمی کشور در نیروی انتظامی هستیم اما می توانیم با تکیه بر ظرفیت های خودی و بومی به موفقیت های بیشتری در حوزه های دانشی برسیم. وی تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که در تمام ماموریت ها و موفقیت ها، نصرت الهی شامل حال ماست و با این امید وارد عمل شده ایم. وزیر دفاع در ادامه با اشاره به فناوری و پیشرفت در این حوزه، گفت: نیروی انتظامی، سازمانی است که به دلیل ماموریت های خاص خود بیشترین ارتباط را با مردم دارد به همین دلیل نیازمند پیشتازی در عرصه ارتباطات و فناوری است تا مردم بتوانند سریع، آسان و مطمئن به این نیروی امنیتی دسترسی پیدا کنند. امروز ناجا در حوزه فناوری و حرفه ای سرآمد است تا جایی که علاوه بر تامین نیازهای خود می تواند در سطح ملی نیز درخواست ها را پاسخ دهد؛ این سازمان، امروز مفتخر است که اطمینان مردم را در جهت تامین اعتماد آنان جلب کرده است. وی افزود: راه اندازی طوبی نشانگر اراده و عزم ناجا و شناخت دقیق از یک نیاز است. این سامانه امن است. دهقان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، سازمانی پویا و زنده است و این تحرک و نشاط را می توانیم در کارکنان این نیرو مشاهده کنیم. ضمن اینکه رئیس پلیس کشور در حوزه های فنی یکی از فرماندهان شاخص نیروهای مسلح است.وزارت دفاع در کنترل نوار مرز با واگذاری تجهیزات و ابزار کمک می کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر