در حال خواندن
نقشه ایلان ماسک برای درآمد ۵ برابری توییتر
0

ایلان ماسک قصد دارد درآمد سالانه توییتر را از پنج میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۲۶.۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهد.

نیویورک تایمز در گزارشی از طرحهای ارائه شده از سوی ایلان ماسک به سرمایه گذاران، نوشت: تبلیغات به ۴۵ درصد از کل درآمد توییتر تحت کنترل ماسک نزول خواهد کرد که کمتر از حدود ۹۰ درصد در سال ۲۰۲۰ است و ۱۲ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۸ تولید می کند و درآمد حاصل از هزینه‌های اشتراک هم به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا هم است، قصد دارد جریان نقدی توییتر را به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ و ۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ افزایش دهد.

ثروتمندترین مرد جهان ماه گذشته موفق شد توافقی را برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار منعقد کند تا کنترل این پلتفرم شبکه اجتماعی که میلیونها کاربر دارد را به دست بگیرد. این میلیاردر کارآفرین قول داده است جان دوباره ای به توییتر ببخشد و شمار کاربران آن را با مقابله با رباتهای اسپم افزایش دهد و میزان نظارت در این پلتفرم را برای کمک به آزادی بیان بیشتر، افزایش دهد.

یک منبع آگاه پنج شنبه گذشته به رویترز گفت: پس از نهایی شدن این قرارداد، انتظار می‌رود ایلان ماسک مدیرعامل موقت توییتر شود.

ماسک انتظار دارد بتواند میانگین درآمد توییتر به ازای هر کاربر را به ۳۰.۲۲ دلار در سال ۲۰۲۸ از ۲۴.۸۳ دلار در سال ۲۰۲۱ بالا ببرد و شمار کارمندان توییتر را از حدود ۷۵۰۰ نفر به ۱۱۰۷۲ نفر تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، پیش بینی می‌شود سرویس اشتراکی “توییتر بلو” که سال میلادی گذشته راه اندازی شد، ۶۹ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۵ داشته باشد.

ماسک در توییتی که ماه گذشته ارسال و بعدا حذف کرد، پیشنهاد داده بود تغییراتی در هزینه اشتراک سرویس “توییتر بلو” صورت بگیرد و قیمت اشتراک آن کاهش داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، وی پنج شنبه گذشته فهرستی از سرمایه گذاران برجسته را اعلام کرد که حاضر هستند ۱۷.۴ میلیارد دلار از مبلغ قرارداد خرید توییتر را تامین کنند و لری الیسون، از بنیانگذاران شرکت اوراکل و سکویا کپیتال در میان آنها دیده می‌شود.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر