در حال خواندن
همراه اول برنده بی‌چون و چرای طرح “ترابردپذیری” از ابتدا تاکنون
0

مطلبی که می خوانید مربوط به گزارش تجمیعی هر اپراتور از ابتدای اجرای طرح ترابردپذیری تا کنون است. همان طور که می دانیم ترابردپذیری شماره تلفن همراه فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند و احتمالا تعدادی از خوانندگان تجربه این مهاجرت را داشته اند و از مزایای آن استفاده کرده اند.

در ابتدای اجرای این طرح پیش بینی بر آن بود که روند مهاجرت از سمت مشترکان اپراتور همراه اول به سمت اپراتور ایرانسل باشد. اساس این پیش بینی از آنجا بود که احتمالا بیشتر مشترکان خواهان ماندن با نام و اعتبار همراه اول هستند و در عین حال علاقمند به استفاده از مزایای ایرانسل باشند.

گزارش پیش رو به میزان آمد و شدها و برآیند کلی آن می پردازد و نتیجه پیش بینی های قبلی را بررسی می کند.

وضعیت ترابردپذیری اپراتور همراه اول

مطابق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان مهاجرت از اپراتور همراه اول به دو اپراتور ایرانسل و رایتل از ابتدای اجرایی شدن طرح ترابردپذیری تاکنون تعداد ۶۲۲ هزار و ۵۱۷ مشترک بوده است. از طرفی این اپراتور توانسته تعداد ۷۰۵ هزار و ۸۲۱ مشترک را جذب شبکه خود کند. بنابراین در مجموع تراز ترابردپذیری این اپراتور «مثبت» بوده و تعداد ۸۳ هزار و ۳۰۴ مشترک است.

وضعیت ترابردپذیری اپراتور ایرانسل

در بررسی وضعیت ورود و خروج مشترکان از اپراتور ایرانسل مطابق گزارش سازمان رگولاتوری مشخص می شود که تعداد کوچ ها از اپراتور ایرانسل به دو اپراتور همراه اول و رایتل تعداد ۶۷۶ هزار و ۹۳۵ مشترک بوده است و این در حالی است که این اپراتور میزبان و پذیرنده ۶۷۴ هزار و ۸۵۷ مشترک بوده است. در نتیجه برآیند این ورود و خروج ها «منفی» بوده و تعداد آن ۲ هزار و ۷۸ مشترک بوده است. در واقع با در نظر گرفتن این اعداد اپراتور ایرانسل در مجموع تعدادی از مشترکان خود را از دست داده است.

وضعیت ترابردپذیری اپراتور رایتل

با استناد به آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد وضعیت ترابردپذیری اپراتور رایتل نیز مشاهده می شود که تعداد خروج و ورود به این اپراتور به ترتیب ۱۴۸ هزار و ۲۳۴ مشترک و ۶۷ هزار و ۶ مشترک بوده است. بنابراین رایتل نیز مانند ایرانسل ترازش «منفی» بوده و تعداد ۸۱ هزار و ۲۲۸ مشترک را در این طرح از دست داده است.

مطابق آماری که شرح آن رفت تنها اپراتوری که توانسته در مجموع تراز خود را بر خلاف پیش بینی ها در وضعیت مثبت حفظ کند، اپراتور همراه اول بوده است. به نظر می رسد که این رویداد متاثر از عوامل مختلفی باشد که در دو شاخص کیفیت و قیمت خلاصه می شود. در واقع مسایلی چون کیفیت آنتن دهی مکالمه و دیتا، تعرفه ها و مزایای این اپراتور مبنای تصمیم گیری مشترکان اپراتورهای موبایلی بوده است.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر