در حال خواندن
همراه اول می تواند یکسان سازی شبکه خود را با تعرفه ۵۹۹ ریال انجام دهد
0

به گفته معاون پارلمانی وزیر ارتباطات، اپرتورهای تلفن همراه طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تغییر تعرفه مکالمات می توانند مبلغی بین ۵۳۰ ریال تا سقف ۶۱۸ ریال برای هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه دایمی بسته به فضای رقابتی خود انتخاب کنند و منظور وزیر ارتباطات در خصوص توقف تغییر تعرفه ها فقط در حوزه تلفن ثابت بوده است.
نود آی سی تی – علی اصغر عمیدیان با بیان این مطلب گفت: در بخش تغییر تعرفه های مخابراتی دو بخش وجود دارد یکی در حوزه تلفن ثابت و دیگری در بخش تلفن همراه، اما آنچه که دستور توقف برای آن به منظور بررسی بیشتر صادر شده تنها در بخش همکدی تلفن ثابت بوده است.
وی افزود: مدیرعامل همراه اول در رسانه ها اعلام کرده است که طرح یکسان سازی نرخ مکالمات در همراه اول را به منظور جلوگیری از ایجاد شایعات فعلا مسکوت کرده است، که این موضوع لطف ایشان را نشان می دهد، اما از نظر قانونی چنانچه همراه اول قصد اجرای مصوبه یکسان سازی تعرفه تلفن همراه را با تعرفه ۵۹۹ ریالی که مصوبه هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران است را داشته باشد منع قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
 
هزینه همکدی باید از جیب دولت باشد نه مردم
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات در خصوص بررسی تعرفه همکدی تلف ثابت گفت: دو رویکرد در این زمینه از نظر وزیر ارتباطات وجود دارد. اول اینکه در صورتی که مخابرات با اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص همکدی تلفن ثابت دچار کاهش درآمد شود باید هزینه آن را دولت بپردازد نه اینکه از جیب مردم هزینه طرحی که دولت به بخش خصوصی تحمیل کرده پرداخت شود.
وی افزود: نکته دوم که مورد تاکید دکتر واعظی است این است که به نظر می رسد تعرفه افزایش ۹۰۰ تومانی آبونه منطقی به نظر نمی رسد و مخابرات در این زمینه بیشتر از کاهش درآمدی که دارد سود عایدش می شود که به همین منظور کمیته ای را برای بررسی دقیق این موضوع تعیین کرده اند که به زودی نتایج این بررسی ها اعلام می شود.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر