در حال خواندن
ورود لایه‌ به‌ لایه پلیس برای حل مشکلات امنیتی کدهای دستوری پرداخت!
0

نود فناوری – رییس پلیس فتای ناجا اضافه کرد: در جلسه اخیری که با رئیس و معاونان بانک مرکزی و همچنین با وزیر ارتباطات داشتیم، این مساله مطرح شد. لذا با طرح این مطلب مقرر شد که مشکلات موجود به صورت “موضوع به موضوع” و “لایه به لایه” مطرح شود که هم اکنون در حال اجرا است.

رییس پلیس فتای ناجا از امنیت کدهای دستوری پرداخت مالی انتقاد کرد و گفت: این موضوع با مشارکت بانک مرکزی و مرکز فنی در پلیس فتا در حال پیگیری است و تمهیداتی برای حل این مشکلات اندیشیده شده است.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره اینکه آیا پلیس فتا در موضوع امنیت کدهای دستوری یا همان USSDها ورود کرده است یا خیر؟ گفت: نکته حائز اهمیت در خصوص حوزه فضای مجازی کشورمان این است که متاسفانه رشد استفاده از این فضا در ایران بسیار شتابان بوده و بیش از آنکه به لایه‌های امنیتی توجه شود، به کسب درآمد از این فضا توجه شده است.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه متاسفانه با همین وضعیت مجوزهای زیادی صادر شد، افزود: ما روند فعالیت چند کد دستوری یا همان USSDها را بررسی کردیم؛ شرکت‌هایی که علی‌رغم آنکه در هریک از آن‌ها بعضاً چند صد نفر مشغول به کار هستند و خوب هم کار می‌کنند؛ ولی متاسفانه در لایه‌های مختلف، مشکلات امنیتی دارند.

 به گفته هادیانفر در حال حاضر گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از این سامانه‌ها به پلیس فتا منعکس می‌شود که در دست بررسی است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر