در حال خواندن
کمپین تبدیل سیمکارت دائمی به اعتباری همراه اول رو به اتمام است
0

در بدو ورود سیمکارت های تلفن همراه به کشور توسط شرکت ارتباطات سیار ایران با نشان تجاری همراه اول، تنها یک نوع سیمکارت و آن هم از نوع دائمی قابل خریداری بود. سیمکارت هایی که تنها در اختیار افرادی خاص قرار داشتند و به عنوان کالا و خدمتی لوکس به جامعه معرفی شدند. بعدها با اضافه شدن سایر اپراتورها به عرصه رقابت نوع دیگری از سیمکارت ها به صورت اعتباری در تعدادی نامحدود و بدون نیاز به ثبت نام در دسترس همگان قرار گرفت. اما همچنان دارندگان سیمکارت های دائمی همراه اول تمایز محسوسی با سایر مشترکانی که از برندهای دیگر و به ویژه از سیمکارت های اعتباری استفاده می کردند، وجود داشت. همچنان با گذشت زمان سیمکارت های اعتباری مخصوص نوجوانان و جوانانی که استفاده از سیمکارت های اعتباری تلفن همراه برای آن ها تنها هزینه در بر داشت بود. چون پس از تعدادی مکالمه یا ارسال پیامک اعتبار شارژ آنها به اتمام می رسید و نیاز به شارژ مجدد داشت. بنابراین امکان مدیریت هزینه ها توسط این قشر و والدین آنها وجود داشت. اما امروز با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر از آن هزینه های گاهی سرسام آور ارتباط از طریق تلفن همراه وجود ندارد. بنابراین داشتن سیمکارت اعتباری نه تنها مزیتی به حساب نمی آید، بلکه تنها یک بار اضافی شارژ وقت و بی وقت تلفن همراه را برعهده دارد. با این مقدمه در این گزارش به بررسی کمپین تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی همراه اول که فرصت آن رو به اتمام است، می پردازیم.

۳۰ درصد تخفیف برای تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی

در این طرح شرکت ارتباطات سیار ایران به مناسبت عید سعید فطر تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی را با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار مشترکانش قرار داده است. به طور معمول هزینه تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی ۱۰۰ هزار تومان است که ۳۶ هزار توان آن بابت ودیعه از مشترکان دریافت می شود. بانبراین با توجه به این طرح مشترکان بابت این تبدیل تنها لازم است مبلغ ۷۰ هزار توان پرداخت کنند. این طرح که از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز شده تا پایان خرداد مهلت دارد، بنابراین زمان زیادی تا پایان آن باقی نمانده است.

تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی و استفاده از بسته خوش آمد

از دیگر مزایای استفاده از این طرح و تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی این است که به محض تبدیل بسته خوش امد سیمکارت دائمی برای مشترک فعال می شود. این بسته خوش آمدگویی شامل ۳۰ گیگابایت اینترنت به مدت ۱ ماه از زمان فعالسازی، تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه مکالمه درون شبکه (ثابت و همراه) به مدت ۶ ماه و ماهانه ۱۰۰ پیامک رایگان به مدت ۶ ماه است.

تبدیل سیمکارت از طریق فروشگاه آنلاین

مشترکان همراه اول می توانند با ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول طی مراحل زیر سیمکارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند. ابتدا با ورود به قسمت سیمکارت، منوی تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب کرده و در این قسمت شماره سیمکارت اعتباری خود را وارد کنند. در این مرحله یک رمز یکبارمصرف برای سیمکارت مشترک ارسال می شود که با وارد کردن آن وارد مرحله تایید قوانین و شرایط می شود. پس از ثبت تایید مشترک باید کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار را تایید کند. به این ترتیب در این مرحله فرآیند تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی به اتمام می رسد.

تبدیل سیمکارت از طریق اپلیکیشن همراه من

روش دیگر تبدیل سیمکارت از اعتباری به دائمی استفاده از آخرین نسخه به روز شده اپلیکیشن همراه من است. بنابراین برای آن دسته از مشترکان همراه اول که پیش از این از اپلیکیشن همراه من استفاده می کرده اند، استفاده از این گزینه برای تبدیل سیمکارت هایشان است. در این روش مشترک با ورود به اپلیکیشن همراه من وارد بخش خدمات می شود و گزینه تبدیل سیمکارت را انتخاب می کند.در اینجا نیز با روند مشابهی و طی مراحلی سیمکارت اعتباری به دائمی تبدیل خواهد شد.

تبدیل سیمکارت با مراجعه حضوری

برای آن دسته از کسانی که مایلند سیمکارت خود را از اعتباری به دائمی تبدیل کنند و به هر دلیلی ممکن است نخواهند از گزینه های غیرحضوری استفاده کنند، روش تبدیل سیمکارت از طریق مراجعه حضوری نیز درنظر گرفته شده است. در این روش مشترک باید با در دست داشتن کارت ملی و سیمکارت فعال خود به مراکز فروش مراجعه کرده و فرم های مربوط به تبدیل سیمکارت را پر کند.

 

نکته قابل توجه در مورد تبدیل سیمکارت های اعتباری به دائمی این است که دیگر سیمکارت های دائمی مانند سابق آنقدر گران نیستند که در دسترس تنها قشر خاصی از افراد جامعه باشند. از طرفی مشترک اعتباری نیاز ندارد برای داشتن سیمکارت دائمی شماره خط خود را عوض کند. نکته دیگر هم اینکه فرآیند تبدیل سیمکارت از اعتباری به دائمی با چند کلیک و وارد کردن تنها چند گزینه امکانپذیر است و دیگر لازم نیست فرآیندهای طولانی، پیچیده و وقت گیر را برای دستیابی به آن صرف کرد.

 

 

درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر