در حال خواندن
یوزکیس دیگری از همراه اول؛ اثبات قدرت ۵G در حوزه بازی‌های الکترونیک
0

نسل پنجم اینترنت فناوری جدیدی است که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده است و قابلیت انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بالا و تاخیر بسیار پایین را داراست. این فناوری ارتباطی به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران، قادر است تجربه بازی را برای کاربران بهبود بخشد.

همراه اول به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پایه و نسل‌های نوین تلفن همراه در ایران، نیز با توجه به این فناوری، سعی کرده خدماتی را با رویکرد توسعه «یوزکیس‌ها» به منظور ارائه بهترین تجربه به کاربرانش ارائه دهد. به عنوان مثال در نمونه اخیر، تمامی کاربران می‌توانند با فعالسازی۵G  در شبکه همراه اول، کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری به اینترنت متصل شوند و با تاخیر کمتری بازی کنند.

این اپراتور اخیرا با در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های پرسرعت و مبتنی بر شبکه ۵G خود به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک، بار دیگر نشان داد که کاربردهای این فناوری تا چه اندازه می‌تواند سطح زندگی را به «زندگی هوشمند» نزدیک و مفاهیم آن را پیاده‌سازی کند.

اپراتور اول ارتباطی کشورمان به دور از شوآف‌های تبلیغاتی حول شبکه ۵G و سرعت‌های نجومی آن، به حوزه کاربردهای آن ورود کرده و در عمل نشان می‌دهد که چه ورتیکال‌هایی با این نسل از فناوری دچار تغییر و تحول می‌شوند.

به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های ۵G در بازی، می‌توان به تجربه بازی چند نفره آنلاین با سرعت بالا اشاره کرد. با استفاده از ۵G، کاربران می‌توانند با بازیکنان دیگر در سراسر جهان به طور همزمان بازی کنند و تجربه بازی را بهبود بخشند.

در کل، با فعال سازی شبکه ۵G و استفاده از بسته‌های خاص بازی، کاربران می‌توانند تجربه بازی بهتر و سریعتری داشته باشند. با افزایش سرعت و کاهش تاخیر، بازیکنان می‌توانند به راحتی بازی‌های با کیفیت بالا را تجربه کنند.

به طور کلی، با توجه به پیشرفت فناوری و عرضه‌ خدمات ۵G توسط ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه، می‌توان بهبود تجربه بازی برای کاربران را پیش بینی کرد. البته، باید توجه داشت که به دلیل محدودیت‌هایی مانند انتقال داده‌ها در مناطق دورافتاده و نواحی با پوشش ضعیف، تجربه بازی ممکن است متأثر شود.

فناوری ۵G قابلیت‌های زیادی برای بازی‌های الکترونیک فراهم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت بالا، کاهش تاخیر، پهنای باند بیشتر، پایداری بالا، امنیت بیشتر و قابلیت‌های چند نفره اشاره کرد. از این رو، استفاده از فناوری ۵G در بازی‌های الکترونیک در آینده‌ نزدیک، بهبود و پیشرفت بیشتری را برای تجربه بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که اپراتور همراه اول علاوه بر راه‌اندازی و پیاده‌سازی فناوری ۵G همواره در صدد فراهم کردن بسترهای استفاده و کاربردی کردن این فناوری بوده است. از جمله اقدامات همراه اول در این زمینه می‌توان به جراحی رباتیک از راه دور و خودروی هوشمند متصل اشاره کرد.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر