در حال خواندن
یک گام دیگر تا تبدیل شدن ایران به هاب ارتباطی منطقه
0

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کنسرسیوم زیرساخت و بخش خصوصی پروژه‌ای برای اتصال چابهار به بمبئی و چالوس به آستاراخان روسیه دارند که برای اجرایی شدن به یک سال و نیم زمان نیاز دارد.
نود آی سی تی – محمود خسروی با بیان این مطلب گفت: چندی پیش همکاری در احداث کابلی بین‌المللی به ایران پیشنهاد شد که این کابل از بمبئی هند به سنگاپور می رسید.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با بررسی‌های انجام شده دیدیم اگر در این پروژه شراکت کنیم، کابل با عبور از سنگاپور، مالزی، بمبئی و در نهایت رسیدن به عمان، در مسیر عبور خود در بندر چابهار ایران تنها یک Landing point فرعی ( ایستگاه) خواهد داشت و بیشتر ارزش افزوده این پروژه برای کشور عمان است.
خسروی افزود: از این رو با ایده از این پروژه، تصمیم گرفته شد شرکت ارتباطات زیرساخت با کمک بخش خصوصی برای یک کابل منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند که به جای اینکه از بمبئی به عمان برود، مستقیم از بمبئی به چابهار ایران وصل شود.
وی افزود: همچنین در برنامه دیده شده که کابلی نیز بین روسیه و ایران کشیده شود که از مسیر دریای خزر، چالوس و نوشهر را به آستاراخان روسیه وصل کند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد:‌ مجموع این دو کابل، مسیر خوبی برای پشتیبان کانال سوئز خواهد بود.
وی تأکید کرد: مطالعات اولیه برای این پروژه انجام شده، مذاکرات اولیه نیز صورت گرفته و بخش‌ خصوصی کاملاً راغب برای انجام این کار است.
به گزارش فارس، وی گفت: این پروژه که مجموعی از دو کابل خواهد بود، از سوی کنسرسیوم شرکت زیرساخت و بخش خصوصی اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم برای اجرایی شدن یک سال تا یک سال و نیم زمان نیاز داشته باشد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر