در حال خواندن
آغاز اجرای مدل کارآموزی سازمانی در اکوسیستم دیجیتال کشور
0

فاصله بین فارغ التحصیلی از دانشگاه تا نشستن در یک موقعیت شغلی را کدام نهاد بر عهده دارد؟ آیا دانشگاه ها باید آموزش ها را به گونه ای برنامه ریزی کنند که دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده مهارت های لازم برای ورود به کار را داشته باشد یا سازمان ها موظفند که دانشجوی تازه فارغ التحصیل را آموزش کاربردی دهند؟ در راستای پاسخ به این سوال با آکادمی همراه آشنا شدیم که توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به منظور تربیت نیروی انسانی راه اندازی شده تا به پشتوانه شرکت های بزرگی چون همراه اول این فاصله بین تحصیلات آکادمیک و فضای کار را پر کند. در این گزارش به بررسی این آکادمی، اهداف و رویه های آن می پردازیم.

درباره آکادمی

آکادمی همراه با هدف تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال در تابستان ۹۹ آغاز به کار کرده است. آکادمی به پشتوانه دانش و توسعه شرکت های بزرگ مانند همراه اول می‌کوشد نیازهای آموزشی عمومی و تخصصی و فاصله مهارتی میان تحصیلات آکادمیک و فضای کار را پر کند. بدین منظور دوره های آموزشی و کارآموزی را طراحی و اجراکرده است. دوره های آموزشی این آکادمی بسیار باکیفیت طراحی شده اند و دوره های کارآموزی تعریف شده در این مرکز نیز به گونه ای طراحی شده تا نیاز سازمان ها را پاسخگو باشد.

نحوه ثبت نام در دوره های کارآموزی آکادمی همراه

دوره های کارآموزی این مرکز در رشته های مدیریت، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی برق برگزار می شود. با توجه به رشته های تحصیلی مذکور ۴۰ موقعیت کارآموزی به صورت تمام وقت یا نیمه وقت طراحی شده که علاقمندان می توانند تا ۲۰ اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام در این دوره ها اقدام کنند. زمان برگزاری دوره ها در فاصله زمانی خرداد تا شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

فرد علاقمند به حضور در این دوره ها ابتدا باید پس از مطالعه موقعیت های کارآموزی که در سایت آکادمی همراه به نشانی اینترنتی https://www.hamrah.academy/ موجود است، موقعیت مورد نظر خود را انتخاب کند، سپس در مرحله دوم اطلاعات و رزومه خود را ثبت کند. مراحل سوم و جهارم به آزمون ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه اختصاص دارد. پس از این مرحله یعنی در مرحله پنجم فرد درخواست دهنده می تواند وارد دوره شده و آن را به اتمام برساند.

تعدادی از موقعیت های کارآموزی این مرکز به شرخ زیراند:

مدیر پروژه دیجیتال، توسعه دهنده کسب و کار، تحلیلگر داده، کارشناس مدیریت دانش، کارشناس حوزه آموزش های تجاری، مسوول هماهنگی و پیگیری پروژه ها، کارشناس جذب و استخدام، کارشناس ارتباطات کارکنان، کارشناس مدیریت تغییرات و کارشناس توسعه و تعالی سازمان.

گفتنی است امکان استخدام فرد کارآموز از سوی این شرکت وجود دارد.

دوره های آموزشی آکادمی همراه

دوره های آموزشی آکادمی همراه با مشارکت موسسات آموزشی و اساتید برتر برگزار می شود. این دوره ها توسط تیم های حرفه ای تولید می شوند و در نتیجه از کیفیت بالایی در طراحی، تدوین وگرافیک برخوردارند.  پس از اتمام دوره ها که به روشی تعاملی برگزار می شود، شرکنندگان به طریقه هوشمند ارزیابی شده و در صورت موفقیت گواهینامه همراه اول را دریافت خواهند کرد.

از آخرین دوره های برگزار شده توسط این مرکز می توان به دوره تحول دیجیتال، دوره هوش مصنوعی اشاره کرد. همچنین ثبت نام دو دوره با عناوین دوره دورکاری و دوره بازاریابی داده محور در حال انجام است.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر