در حال خواندن
آغاز به کار اپراتور مجازی برکت تل
0

مدیرعامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت گفت: اپراتور سلامت الکترونیک که سال گذشته مجوز فعالیت گرفت، اکنون با راه‌اندازی مرکز مشاوره سلامت رایگان ۰۲۱۸۹۹۹ آغاز بکار کرده و ۱۴۰ پزشک به تماس‌ها پاسخ می‌دهند.
 
نود آی سی تی – سید جواد مروجی در هفتمین همایش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از آغاز به کار اپراتور سلامت الکترونیک خبر داد. مدیر عامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت افزود: طبق مجوزی که سال گذشته توسط اپراتور سلامت و الکترونیک اخذ شد هم اکنون پرونده سلامت الکترونیک ۳۵ میلیون نفر در اطلاعات این اپراتور وارد شده است. وی گفت: این افراد از جمعیت ساکن در شهرهای بزرگ نیستند و متعلق به شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت هستند. مروجی با اشاره به اینکه بستر سلامت همراه و تجهیزات سلامت همراه در سه شهر مستقر شده گفت: همچنین قرار است ۶۰ هزارسیم‌کارت سلامت در این سه منطقه توزیع شود که این سیم‌کارت‌ها حاوی اطلاعات سلامت فردی است. مدیر عامل اپراتور سلامت الکترونیک برتر با اشاره به استقرار تجهیزات سلامت همراه در سه شهر گفت: کد ملی بیمار و کد ملی پزشک، شناسه اطلاعات اخذ شده از این دستگاه‌ها است. وی توضیح داد: بهورزها که عموما دارای مدرک کاردانی یا دیپلم هستند در ۱۷ هزار خانه بهداشت مانند یک تکنسین کار با دستگاه‌های سلامت همراه را آموزش می‌بینند و اطلاعات اخذ شده از دستگاه در خصوص سلامت بیمار را به پزشک منتقل می‌کنند در نهایت پزشک از روی این اطلاعات تشخیص پزشکی می‌دهد. مروجی همچنین از راه‌اندازی مرکز مشاوره سلامت رایگان ۰۲۱۸۹۹۹ خبر داد و گفت: این مرکز در ذیل اپراتور سلامت الکترونیک ایجاد شده است و ۱۴۰ پزشک پشت این سرویس جوابگوی تماس‌ها هستند. مدیر عامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: در سال ۲۰۱۳ بازار سلامت همراه در جهان ۴.۵ میلیارد دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۲۳ میلیارد دلار افزایش یابد. مروجی خاطر نشان کرد: سرویس‌های سلامت همراه بسته به مناطق جغرافیایی کاربردهای متفاوت دارد؛ برای مثال در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم مانند آفریقا به سمت سرویس‌های مخصوص بیمار و در کشورهای پیشرفته به سمت سرویس‌های ویژه افراد سالم رفته است. مروجی یادآور شد البته در ایران هنوز پروژه‌ای که پرونده سلامت الکترونیک را به صورت صددرصد انجام دهد وجود نداشته است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر