در حال خواندن
آغاز ماراتن نفس گیر تولید گوشی ۵G
0

بزرگترین تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه در دنیا این روزها در حال بررسی تولید گوشی‌هایی هستند که توانایی پشتیبانی از نسل ۵ موبایل را داشته باشد.

نود فناوری – این در حالی است که در چند سال گذشته مسابقه تولیدکنندگان بزرگی همچون سامسونگ و هواوی در حوزه تولید گوشی تاشو بود که با توجه به استقبال نکردن مشتریان از این مدل گوشی‌های آنها امروز بر روی تولید گوشی‌های نسل ۵ تلفن همراه متمرکز شده‌اند.

البته همگان می‌دانند که هنوز شبکه ۵G به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده نگرفته و تلاش‌های انجام شده برای تولید گوشی‌های نسل ۵ تلفن همراه فعلا جز امور تبلیغاتی کارکردی ندارد.

حالا تازه‌ترین اخبار در وب سایت اندروید پلیس، نشان می‌دهد که نوکیا نیز در حال کار بر روی فناوری صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر و همچنین شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G است تا بتواند با ارائه و انتشار گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از این فناوری‌های نوین، سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد و به سودآوری و درآمدزایی قابل توجهی بپردازد.

با اینکه با اعمال محدودیت‌های جدید آمریکا برای هواوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و فناوری‌های مربوط به نسل پنجم اینترنت ۵G اندکی از سرعت رو به رشد گسترش این شبکه کاسته شد، اما تحقیقات و گزارش‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که تکنولوژی مذکور قادر است در نیمه دوم سال جاری میلادی در میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تغییر و تحولات پررنگی را ایجاد کند و همین امر موجب می‌شود که آن دسته از شرکت‌هایی که تاکنون اقدام به ساخت و توسعه گوشی‌های مجهز به شبکه ۵G نکرده بودند نیز به فکر افتاده و در ماه‌های آتی از محصولات این چنینی رونمایی کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر