در حال خواندن
آمریکا پیشتاز فناوری‌های مالی
0

طبق رتبه‌بندی نشریه پی‌اسپیس در حوزه فین‌تک‌ها، ایالات متحده در صدر رتبه‌بندی فناوری‌های مالی (فین‌تک) جهانی ایستاد.

نود فناوری – نشریه پی‌اسپیس رتبه‌بندی امسال کشورهای جهان در حوزه فناوری مالی یا فین‌تک را به شرح زیر منتشر کرد:

۱- آمریکا

در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ وضعیت کشورها در حوزه فین‌تک تغییرات زیادی داشته است. شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در سال قبل موفق شد بیش از هر شهر دیگری در جهان میزبان شرکت‌های تازه تاسیس فعال در حوزه تکنولوژی باشد.

۲- انگلیس

لندن همیشه یکی از اصلی‌ترین قطب‌های مالی جهانی بوده است. انگلیس سال قبل موفق شد ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه در قالب ۳۵۹ پروژه در حوزه فین‌تک جذب کند.

۳- سنگاپور

به لطف سیاست‌های حمایتی دولتی، سنگاپور به قطب اصلی فناوری مالی در آسیا تبدیل شده و صنعت مالی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۵۵ هزار دلار است. همچنین همان‌گونه که تا کنون از اخبار حوزه فناوری مالی به دست آمده، سنگاپور با توجه به پاسپورت کشورش یا SingPass خدمات بانکداری دیجیتال بی‌شماری را ارایه می‌کند که بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور باید انتظار جهش چند پله‌ای این کشور در رتبه‌بندی‌های مشابه را داشته باشیم.

۴- لیتوانی

شاید دیدن نام این کشور در این رتبه تعجب‌آور باشد اما دولت لیتوانی به لطف سرعت بالای اینترنت، توسعه نظام پرداختی و بخش بانکداری توانسته است در یک سال اخیر به قطب اصلی حوزه فناوری مالی در شرق اروپا تبدیل شود.

۵- سوییس

این کشور همواره یکی از اصلی‌ترین قطب‌های نظام مالی در جهان بوده و بانک مرکزی سوییس اخیرا پروژه ارز دیجیتالی را راه‌اندازی کرده است.

۶- هلند

اگرچه این کشور دارای ظاهری سنتی با آسیاب‌های بادی قدیمی و خیابان‌های پر از دوچرخه است اما بیش از ۱۵ هزار متخصص فناوری‌های نوین مالی تنها در شهر آمستردام مشغول به کارند که یکی از بالاترین نرخ‌ها در اروپا و جهان است.

۷- سوئد

پایتخت این کشور دومین مرکز فناوری‌های مالی اروپا در سال قبل بوده است.

۸- استرالیا

به لطف گسترش فناوری مالی در سیدنی و ملبورن، استرالیا در جمع ۱۰ کشور برتر حوزه فناوری مالی قرار گرفته است.

۹- کانادا

این کشور یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های بانکی و مالی جهان را دارد و ۴۵۰۰ استارت‌آپ مرتبط با فین‌تک در این کشور فعال هستند.

۱۰- استونی

اگرچه رتبه این کشور نسبت به سال قبل افت کرده اما استونی کماکان جایگاه خود در میان ۱۰ کشور برتر به عنوان یکی از پیشروترین کشورها در حوزه فناوری مالی را حفظ کرده است.

درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر