در حال خواندن
آنچه درگردهمایی سالانه گروه فن آوا برگزار شد
0

نود فناوری-با هدف نهایی سازی برنامه راهبردی:
گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا برگزار شد
گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا با هدف نهایی سازی سند راهبردی گروه تا افق ۱۴۰۰و استفاده از خرد جمعی و دریافت نظرات و پیشنهادات مدیران ارشد به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا: گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا به مدت دو روز در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد. در این گردهمایی که با حضور مدیران عامل، مدیران ستادی و برخی از اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه برگزار شد شرکت کنندگان در ۴ کارگروه: پرداخت الکترونیکی و فناوری های نوین مالی، پیمانکاری، مشاوره و پشتیبانی، ارتباطات و کارگروه نرم افزارو حوزه های جدید به تبادل نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه و راهبردهای سطح کسب و کار پرداختند.
در افتتاحیه این برنامه مهندس علی نوری مدیرعامل گروه فن آوا با بر شمردن اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: انتقال رویکردها و جهت گیری‌های مدیریت ارشد، هم اندیشی و مشارکت مدیران در نهایی سازی برنامه راهبردی گروه، تقویت همدلی و هم افزایی بین مدیران ارشد گروه از مهمترین اهداف این گردهمایی می‌باشد.
مدیرعامل گروه فن آوا در خصوص برنامه راهبردی گروه بیان داشت: این برنامه از چند ماه پیش با تلاش های زیاد همکاران تهیه شده و کلیات آن به تصویب هیات مدیره گروه رسیده است.
وی در ادامه افزود: این ضرورت وجود دارد که برنامه راهبردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بر اساس شرایط کسب و کار، شرایط صنعت و شرایط شرکتهایی که درون گروه فن آوا هستند جزئیاتش تدوین و چالش‌های پیش روی آن مورد بررسی قرار بگیرد و اگر اصلاحاتی مورد نیاز باشد در آن صورت بگیرد.
نوری با اشاره به جهت گیری این برنامه تا افق ۱۴۰۰عنوان کرد: اهداف کمی مشخصی را در برنامه راهبردی گروه ذکر کرده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که این اهداف درسال ‌های پیش رو در چه حوزه ای بوده و به چه جایگاهی خواهیم رسید.

مدیرعامل گروه فن آوا در انتها با اشاره به چالش های پیش رو و بررسی آنها در کارگروه‌ها گفت: حوزه های جدید کسب و کار، ساماندهی و نحوه مشارکت شرکت‌ها در پروژه های مشترک، رویکرد جذب و مشارکت با شرکت های استارت آپی، راهکارهای جذب منابع مالی برای اجرای پروژه ها و چالش‌های جذب، توسعه و نگهداری منابع انسانی از جمله مواردی است که در کارگروه‌های این گردهمایی مورد بررسی مدیران گروه قرار خواهد گرفت.
در ادامه این برنامه دکتر حمیدرضا نائینی عضو هیات مدیره و مدیر اقتصادی و برنامه ریزی گروه و دبیر گردهمایی در خصوص نحوه برگزاری کارگروه‌ها بیان داشت: تیمی از چند ماه پیش بر اساس یکسری از متدولوژی‌ها فضای کسب و کار را رصد و تحلیل کردند که بر این اساس بیشتر هدف ما از برگزاری این برنامه این است که از قدرت تحلیل، خلاقیت و فضای ذهنی مدیران برای نهایی سازی استراتژی گروه استفاده کنیم.
وی در ادامه بیان داشت: سطوح برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها در سه لایه تقسیم بندی می‌شود. لایه اول استراتژی در سطح هلدینگ، لایه دوم استراتژی در لایه کسب و کار و نهایتا در لایه سوم استراتژی وظیفه ای است.
نائینی در توضیح استراتژی‌های مورد بررسی در این گردهمایی افزود: استراتژی سطح هلدینگ به دو سوال پاسخ می‌دهد یکی اینکه در چه کسب و کارهایی باید باشیم؟ و سوال دوم این است که شرکت ها را چگونه راهبری و هدایت کنیم؟
مدیر اقتصادی و برنامه ریزی گروه فن آوا افزود: در این دو روز سه کارگاه برگزار خواهد شد که در کارگروه اول سعی داریم استراتژی‌های سطح سازمان یعنی آن کسب و کارهایی که می‌خواهیم در آن حضور داشته باشیم را به بحث بگذاریم و روی حوزه‌های جدید کسب و کاری که در آینده می خواهیم در آنها کار کنیم بحث و رائه راهکار دهیم.
عضو هیات مدیره گروه فن آوا در انتها گفت: کارگاه دوم و سوم به استراتژی‌های حوزه کسب و کار تعلق دارند و سوال اساسی در آنها این خواهد بود که چگونه می خواهیم در این کسب وکارها رقابت و مزیت رقابتی خلق کنیم؟
شایان ذکر است گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا در دو روز کاری فشرده و با برگزاری سه نوبت کاری کارگروه در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ با ارائه برنامه های راهبردی به کار خود پایان داد.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر