در حال خواندن
اتصال ۵۰ شهر انگلیس به شبکه ۵G
0

یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی انگلستان اعلام کرده که تا سال آینده بالغ بر ۵۰ شهر بزرگ این کشور را تحت پوشش شبکه ۵G قرار خواهد داد.

نود فناوری به گزارش ایسنا، در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت دست گرفته و هر یک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند تا بتواند سهم بیشتری در توسعه و برقراری نسل جدید اینترنت پرسرعت ایفا کنند.

بر اساس گزارش، وب سایت gsmarena، حالا یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در انگلستان، اپراتور EE، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بالغ بر ۵۰ شهر و کلانشهر در این کشور را تا سال آینده به شبکه ۵g متصل و ملحق کند.

این شرکت پیش‌تر به شهروندان ساکن در شهرهای بلفاست، بیرمنگام، کاردیف، ادینبورگ، لندن، منچستر، بریستول، کاونتری، گلاسکو، هال، لستر، لیورپول، نیوکاسل، ناتینگهام و شفیلد مژده داده بود تا پایان ماه مه سال جاری میلادی به این شبکه متصل شده و قادر خواهند بود از خدمات اینترنت پرسرعت آن بهره‌مند شوند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتور های جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه هستند و در این زمینه قراردادهای همکاری متعددی را به امضا رسانده و فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه موسوم به ۵G استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نصب چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ۴G یا LTE ارائه می شود.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر