در حال خواندن
افراد در سایه با گرفتن سود کلان اجازه واگذاری سیم‌کارت اعتباری را نمی‌دادند
0

وزیر سابق ارتباطات، با یادآوری موفقیت‌های ناشی از اعتماد به نخبگان جوان دانشگاهی در دوران وزارتش، گفت: طی سال‌های ۸۱ تا ۸۳ قیمت فروش سیم کارت دولتی ۴۴۰ هزار تومان بود، در همان مقطع سیم کارت در بازار آزاد بیش از یک میلیون تومان داد و ستد می‌شد، پس از حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این مساله را آسیب‌شناسی کردم و متوجه شدم که نگرش غلط مدیران وزارتخانه اصلی‌ترین دلیل بالا ماندن قیمت کالایی است که می‌شد با فراهم کردن بسترهای فناوری، فراگیر و ارزان شود.
نود آی سی تی- محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات و تجربیات دوران وزارتش، گفت: همراه اول تا سال ۱۳۸۵ سیم کارت اعتباری عرضه نمی‌کرد وقتی تصمیم به انجام این کار گرفتیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت، اجازه نداد. مدیران این سازمان با استناد به برنامه سوم گفتند که فعالیت جدید اقتصادی از سوی دولت ممنوع است. فهمیدیم که این سخن بهانه‌گیری است. پشت پرده این دخالت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اهداف سیاسی و اقتصادی دیگری بود که از سوی برخی مدیران این سازمان دنبال می‌شد.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران افزود: اما بنده موضوع راه‌اندازی تلفن همراه اعتباری را به جلسه هیات دولت کشاندم و با استدلال‌هایم موفق شدم نظر مساعد و حمایت رییس‌جمهور را جلب کنم به عبارت دیگر اجازه ندادم افراد در سایه، به قیمت تداوم تامین سودهای کلان، مردم را از امکانات روز مخابراتی محروم کنند و اکنون تنوع سیم کارت‌های دولتی، ایرانسل و تالیا بر روی باجه‌های روزنامه فروشی قدرت انتخاب مردم را با کمترین قیمت به وجود آورده است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر