در حال خواندن
افزایش سود خالص ۳۶ درصدی همراه اول
0

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) که نخستین مجمع سالانه بعد از حضور در فرابورس را ششم اردیبهشت سال گذشته با تقسیم ۵۰۰ تومانی سود برای هر سهم برگزار کرد، امروز دومین مجمع خود را به احتمال زیاد با افزایش ۲۴۰ تومانی سود نسبت به سال گذشته (۷۴۰ تومان برای هر سهم) تشکیل داد تا زمینه تشکیل مجمع شرکت مخابرات (سهامدار اصلی همراه اول) در اردیبهشت فراهم شود.
نود آی سی تی – امروز ۵ عضو حقوقی هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران مشخص شود و این آنها باید ظرف ۱۵ روز اعضای حقیقی هیات مدیره را انتخاب کنند.
نگاهی به وضعیت گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران با مدیرعاملی وحید صدوقی و ریاست مسعود مهردادی بر هیات مدیره اپراتور اول نشان از رشد قابل قبول این شرکت در روزهای پیش رو دارد.
همراه اول با سرمایه اسمی بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان از ۲۸ آذر ۸۹ با کشف قیمت ۳ هزار و ۴۹۵ تومانی هر سهم وارد فرابورس شده و قبل از توقف نماد در روز گذشته بهای هر سهم آن ۵ هزار و ۴۰۵ تومان بود. این شرکت پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ (حسابرسی نشده) را ۹۱۸۳ ریال اعلام کرده است.
همراه اول به دلیل رویکرد جدید در مدیریت خود با وجود رقیبی سرسخت به نام ایرانسل نه تنها توانسته از ریزش مشترکان جلوگیری کند بلکه با ارایه راهکارهای مناسب میزان درآمد و تعداد مشترکان خود را افزایش داده است، کاری که با وضعیت فعلی ارتباطات کشور که روز به روز به مرز اشباع در بخش تلفن همراه نزدیک می‌شود به این راحتی‌ها امکان پذیر نیست.
براساس صورت‌‌های مالی همراه اول این شرکت توانسته همچون سنوات گذشته وضعیت خود را در بازار تلفن همراه به عنوان اپراتور مورد اعتماد مردم حفظ کند به نحوی که با کسب سود خالص پس از کسر مالیات درحدود یک هزار و ۵۷۰ میلیون تومان  سود کسب کند و نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را در کسب درآمد داشته باشد.
کارشناسان معتقدند یکی از مهم ترین دلایل رشد درآمد همراه اول جسارت تیم مدیریتی این اپراتور است چرا که این اپراتور با وجود به روز رسانی تجهیزات شبکه خود و ایجاد آمادگی برای ارایه سرویس‌های جدید که موجب رشد هزینه های جاری می شود، باز هم توانسته میزان درآمد سود خالص خود را نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش دهد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر