در حال خواندن
افزایش ۹۰ درصدی جرایم سایبری ایالات متحده
0

در ماه ژوییه، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در مورد خطر حملات سایبری بیشتر هشدار داد زیرا بیشتر مصرف‌کنندگان آمریکایی به سمت بانکداری دیجیتال روی آورده‌اند. این مساله هشداری است تا ارایه‌دهندگان بانکداری تلفن همراه و موسسات مالی بیش از پیش از مشتریان خود در برابر برنامه‌های مخرب محافظت کنند؛ زیرا این آژانس پیش‌بینی می‌کند که خرابکاران سایبری، اغلب از پلتفرم‌های بانکی تلفن همراه استفاده می‌کنند.

آدری یاپ، مدیرعامل خدمات مالی در Accenture Malaysia گفت: پذیرش دیجیتال، بیشتر باید با افزایش سرمایه‌گذاری در امنیت سایبر و ابزارهای محافظت از کلاهبرداری انجام شود. به عنوان مثال، در روزهای ابتدایی همه‌گیری، مدیران ثروت سریعا ابزارهای دیجیتالی را به‌کار گرفتند به‌طوری که کلاهبرداری را محدود کنند و بخش دیجیتال و امضاهای دیجیتال را به سیستم‌های پیشرفته‌تر امنیت سایبری ارتقا دهند.

آبرار انور می‌گوید: برای بانک‌ها بسیار مهم است که سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های امنیت سایبری را ادامه دهند. بر اساس گفته وزارت ارتباطات و چندرسانه‌ای، شکایات مربوط به جرایم سایبری، از ابتدای همه‌گیری کرونا ویروس در ایالات متحده، ۹۰ درصد افزایش یافته است. بانک‌ها باید زمان و سرمایه‌گذاری بیشتر برای را‌ه‌حل‌هایی که قابلیت شناسایی و واکنش فعال دارند، مانند شناسایی تهدیدات و تجزیه و تحلیل پس از نقض اطلاعات را برای به حداقل رساندن زمان تشخیص و اصلاح، استفاده کنند.

باید اشاره کرد مرکز Chartered Standard از فناوری دیجیتال برای ارایه خدمات بانکی مطمئن و ایمن استفاده می‌کند. به گفته آبرار، این مرکز بزرگ‌ترین مرکز اختصاصی اطلاعات و امنیت سایبر در بخش خصوصی کشور است. کارشناسان برتر امنیت سایبری، مهندسان نرم‌افزار، متخصصان عملیات و شرکای خدمات که ۸۵ درصد آنها مالزیایی هستند، با هم همکاری می‌کنند تا استراتژی‌هایی را برای پیش‌بینی، جلوگیری و بهبود خدمات بانکی تدبیر کنند.

دومنیک فیودا، مدیرعامل شرکت Hong Leong Bank گفت: نیاز به آموزش مداوم مشتریان لازم و ضروری است. از آنجا که مشتریان به‌طور فزاینده‌ای روی سیستم‌های عامل دیجیتال، اعم از بانکی، کیف پول الکترونیکی یا تجارت الکترونیکی معامله می‌کنند، امنیت سایبری، به ویژه در امنیت سایبری مالی، همچنان از مسایل مهم محسوب می‌شود. راه‌حل‌های پیشرفته امنیتی و محافظت از اطلاعات مشتریان، باید مدنظر قرار گیرد. علاوه بر این، ما معتقدیم که آموزش مداوم مشتری و آگاهی در مورد امنیت سایبر، در صورتی مهم خواهد بود که به مشتریان کمک کند. این روش، نه تنها از اموال مشتریان محافظت می‌کند، بلکه به آنها این امکان را می‌دهد که در فضای دیجیتال قوی‌تر عمل کنند.

منبع: عصر ارتباط

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر