در حال خواندن
افزایش ۲۲ درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت همراه اول در دوران کرونا
0

کرونا تاثیرات زیادی بر شیوه زندگی همه افراد از ابتدای شیوع تا به حال داشته است، تا آنجا که شاید برای بسیاری بازگشت به سبک و سیاق زندگی پیشین پس از کنترل و توقف کرونا تا اندازه ای سخت و غیرقابل باور باشد.

شاید بتوان گفت که اصلی ترین و مهمترین تغییر در سبک زندگی افراد انجام کارها به شیوه آنلاین و یا از راه دور باشد. از دورکاری در مشاغل گرفته تا حضور در کلاس های آموزشی آنلاین و انجام امور اداری تا خرید و …. چنین تغییری مستلزم دسترسی به اینترنت است. در این گزارش میزان افزایش اشتراک ارتباطات پهن باند اپراتور همراه اول از سه ماهه چهارم سال ۹۸ تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار می گیرد.
همانطور که در طول گزارش مشخص می شود این تغییرات صعودی بوده و قطعا واقعه “کرونا” در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است.

وضعیت ارتباطات پهن باند؛ سه ماهه آخر سال ۱۳۹۸

مطابق آمار ارایه شده از سوی رگولاتوری تعداد مشترکان اپراتور همراه اول تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ یعنی زمانی که به طور رسمی اعلام شد ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، در بخش ۳G و ۴G به ترتیب ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۲۲۵ مشترک و ۲۱ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۷ مشترک بوده است. به عبارتی همراه اول تا قبل از شروع سال ۹۹، ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۰۲ مشترک داشته است.

وضعیت ارتباطات پهن باند؛ سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

بر اساس همین آمار تعداد مشترکان اپراتور همراه اول تا پایان بهار سال ۱۴۰۰ یعنی با گذشت حدود یک سال و سه ماه از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور در بخش۳G و ۴G به ترتیب تعداد ۹ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۴۷۵ مشترک و ۳۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۹۱ مشترک داشته است. بنابراین تعداد کل مشترکان این اپراتور ۴۱ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۹۱ نفر بوده است.

مقایسه آماری و رشد ۲۲ درصدی تعداد مشترکان همراه اول

بنابر آمار ارایه شده تغییر تعداد مشترکان در بازه زمانی مذکور از ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۰۲ نفر به ۴۱ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۹۱ نفر یعنی اضافه شدن تعداد ۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۸۹ مشترک، معادل رشدی ۲۲ درصدی است.

نکته دیگری که در این آمار دارای اهمیت است، کاهش مشترکان در بخش ۳G است. به نظر می رسد که نیاز و سلیقه مشترکان به سمت اینترنت با کیفیت بالاتر سوق داده شده است.

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر