در حال خواندن
ال جی دوربین آیفون ۷ را می سازد
0

گزارش منتشر شده توسط موسسه ی Nomura نشان از این دارد که سونی در تامین ماژول دوربین دوگانه مورد استفاده در آیفون ۷ پلاس از برنامه های پیش بینی شده عقب افتاده و از این رو اپل ال جی را به عنوان تامین کننده ی اصلی ماژول دوربین دوگانه برگزیده است.
نود فناوری – کریس چانگ از موسسه ی Nomura Securities در گزارش جدید خود به بررسی وضعیت تامین قطعات مورد نیاز در نسل بعدی گوشی های آیفون اپل پرداخته است. براساس اطلاعات پیشین، احتمالا اپل نسل بعدی گوشی ۵.۵ اینچی خود را در برخی نسخه ها با دوربینی مجهز به لنز دوگانه راهی بازار کند. احتمالا نام این نسخه از آیفون ۷ پلاس به آیفون پرو تغییر خواهد یافت. حال کریس چانگ به این موضوع اشاره کرده که سونی از تامین نیاز اپل برای ماژول دوربین دوگانه عقب مانده و از این رو کاپرتینویی ها برای جبران شرایط موجود به سراغ ال جی رفته اند. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:ما بر این عقیده ایم که احتمالا سونی قادر نیست تا تمام نیاز اپل به دوربین با لنز دوگانه را تحت پوشش قرار دهد که این موضوع برگرفته از دو دلیل است: یکی اینکه بهره وری تولید این ماژول بسیار پایین است و دوم اینکه یکی از مراکزی که سونی در آن به تولید لنز و ماژول دوربین می پرداخت، در اثر زلزله در کوماموتو آسیب دیده است.به اعتقاد چانگ، اپل به جای اتکا به سونی، ال جی را به عنوان تامین کننده ی اصلی دوربین مورد استفاده در گوشی های هوشمند خود انتخاب خواهد کرد. البته این موضوع فقط در مورد ماژول های دوربین با لنز دوگانه صادق است.موسسه ی Namura در کنار موسسه ی تحلیلی Citi براین عقیده اند که تمام نسخه های آیفون مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی به دوربین با لنز دوگانه مجهز خواهند شد و اینطور نیست که این گوشی هوشمند در دو نسخه راهی بازار شود. پیش بینی این دو کمپانی برخلاف گمانه زنی های مینگ چی کو، تحلیل گر موسسه ی KGI است. وی پیش از این در اظهار نظری که ابتدای ماه جاری میلادی انجام داده بود، اعلام کرد که آیفون ۷ پلاس یا آیفون پرو در دو نسخه راهی بازار خواهد شد که یکی به ماژول دوربین با لنز دوگانه و دیگری به ماژول دوربین معمولی مجهز می شود.از دیگر گمانه های Nomura Securities می توان به اضافه شدن لرزش گیر اپتیکال به هر دو نسخه ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آیفون اشاره کرد. اپل در دو سال اخیر این ویژگی را فقط در نسخه ی بزرگ تر آیفون یعنی آیفون ۶ پلاس و آیفون ۶ اس پلاس در اختیار کاربرانش قرار داده بود.پس از آنکه اپل کمپانی LinX را از آن خود کرد، شایعات در مورد استفاده از فناوری این کمپانی که همان دوربین با لنز دوگانه است، قوت گرفت، حال آنکه به نظر می رسد در آیفون ۷ پلاس شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. انتظار می رود کیفیت تصاویر ثبت شده با استفاده از این ماژول دوربین بسیار بالا باشد. همچنین از نظر مقیاس نیز سایز ماژول دوربین مجهز به لنز دوگانه در مقایسه با ماژول های معمولی کوچک تر است، از این رو پیش بینی می شود در آیفون ۷ پلاس شاهد بیرون زدگی در دوربین نباشیم.ماژول دوربین LinX قابلیت های دیگری نیز دارد که از جمله ی آن می توان به ۳D Depth Mapping، بهبود شناسایی رنگ ها، کاهش نویز، رزولوشن بالاتر، هزینه ی کمتر، تاخیر پایین شاتر و طراحی فشرده و کوچک اشاره کرد.اپل اخیرا پتنتی را برای ماژول های دوربین دوگانه ثبت کرده که یکی شامل لنز استاندارد عریض و دیگری یک لنز تله فوتو است که قابلیت زوم را در زمان ثبت تصاویر و ویدیو در اختیار کاربر قرار می دهد.نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا دوربین با لنز دوگانه می تواند برای کاربران جذاب باشد؟

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر