در حال خواندن
اولین تلویزیون‌های منحنی وارد بازار می‌شوند
0

شرکت کره ای ال جی به منظور ربودن گوی سبقت از رقبای خود در ارائه جدیدترین تلویزیونهای دنیا، پیش فروش اولین مدل از تلویزیونهای ۵۵ اینچی منحنی را از ماه آینده آغاز می کند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که دو شرکت سامسونگ و ال جی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک لاس وگاس مبارزه شدیدی برای ادعای اینکه ارائه نخستین تلویزیونهای منحنی توسط آنها برای اولین بار در جهان صورت گرفته، ال جی گام قطعی در این راه برداشته و به زودی به نخستین شرکتی تبدیل می شود که این فناوری را تجاری کرده و نخستین او ال ایی دی های منحنی خود را از ماه آینده در بازار کره جنوبی به فروش می رساند.
تلویزیونهای منحی او ال ایی دی ال جی با صفحه نمایش ۵۵ اینچی یا به طور دقیق ۵۴.۶ اینچی با لبه هایی که رو به جلو از چپ و راست منحی است ارائه کننده تجربه تماشای غرق شدن در فیلم است.
شرکت ال جی اظهار داشته است که پژوهشگران آن ۵ سال برای ساخت حدمطلوب منحنی ها  صرف کرده تا کل سطح نمایش با چشم مخاطب دارای یک فاصله باشد.
او ال ایی دیهای منحنی ۵۵ اینچی چون او ال ایی دیهای غیر منحنی در ماه فوریه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این تلویزیونهای منحنی که در نوع خود نخستین محصول تلقی می شوند یک زیرپیکسل سفید رنگ به ریرپیکسلهای سبز، قرمز و آبی متعارف اضافه کرده است و چون سایر تلویزیونهای ال جی دارای نسبت تضاد بی نهایت بدون توجه به روشنایی محیط یا زاویه دید است.
این نمایشگر منحنی تنها ۴.۳ میلیمتر ضخامت داشته و وزن آن به ۱۷ کیلوگرم می رسد.
ال جی یک قطعه مخصوص آویختن تلویزیون به دیوار را نیز برای این مدل طراحی کرده است.
قرار است از ماه آینده پیش سفارش خرید تلویزیونهای منحنی در ۱۴۰۰ فروشگاه در کره جنوبی آغاز شود، گفته می شود که قیمت این تلویزیونها ۱۳۵۰۰ دلار خواهد بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر