در حال خواندن
اپراتور اول همچنان پرچم دار توجه به به مسوولیت های اجتماعی
0

براساس آنچه که از رفتار اپراتور اول مخابراتی کشور می توان به جرات آن را تایید کرد، همراه اول در طول سال­های اخیر نشان داده که به عنوان یکی از شناخته­شده­ترین شرکت­های ایرانی و نیز اولین اپراتور ارتباطی کشور همواره سعی داشته تا در شرایط اضطراری مثل زمان وقوع سیل، زلزله و دیگر بلایا به سرعت در کنار مردم آسیب­دیده کشور قرار گرفته و با ارایه تسهیلاتی به آنها کمک کند.

نگاهی به اخبار منتشره در خصوص همراه اول در خبرگزاری­ها نیز مشخص می­کند که بسیاری از اخبار منتشره مربوط به اقدامات خیرخواهانه و نیز اقدامات انجام شده در راستای مسوولیت­های اجتماعی بوده است.

از سوی دیگر در طول سال­های اخیر حضور همراه اول در نمایشگاه­های مختلف با هدف حمایت از تولید، کمک به ورزش کشور و کمک به سیل زدگان همه و همه در راستای تحقق مسوولیت­های اجتماعی اپراتور اول کشور صورت گرفته است و همین رویکرد نشان می­دهد که عزمی جدی از سوی این شرکت برای تحقق مسوولیت­های اجتماعی وجود دارد.

در طول سال­های اخیر همراه اول با استفاده از تجهیزات و زیرسخت­های به روز و پیشرفته جهان که موجب ارایه خدمات بی­نقص به مشترکان شده است، همواره به عنوان اپراتور اول کشور به لحاظ کیفی مطرح بوده است.

 از سوی دیگر این اپراتور همچنین با عمل به مسوولیت­های اجتماعی خود از کمک به صنایع مختلف کشور و جامعه نیز غافل نمانده است و حجم بالای اخبار و تحلیل­های مطبوعاتی در خصوص اقدامات همراه اول در حوزه مسوولیت اجتماعی نشان می­دهد که این اپراتور موفق­ترین اپراتور در این حوزه بوده و بیشترین سرمایه­گذاری را در حوزه مسوولیت اجتماعی دارد.

اقدامات همراه اول برای کمک به مناطق بحران زده

همراه اول در طول حدود ربع قرن که از آغاز فعالیتش می­گذرد همواره در کمک­رسانی به مناطقی از کشور که بلایای طبیعی در آن بروز کرده پیشتاز بوده است.

در طول یک سال اخیر نیز این اپراتور نشان داده که به هیچ عنوان از مردم سیل­زده و بحران­زده کشور غافل نشده است؛ کمک­های این اپراتور به مناطق سیل زده غرب و شمال کشور که در ابتدای سال با سیل مواجه شده بودند اثباتی بر این مدعا است. همراه اول با رایگان اعلام کردن خدمات ارتباطی خود اعم از پیامک و تماس در مناطق سیل­زده و نیز از طریق خرید برخی مایحتاج سیل­زدگان و ارسال آن به مناطق بحران زده همواره در کمک به مردم با بحران مواجه شده در صف اول قرار گرفته است.

این اپراتور همچنین در زمان بروز سیل در سیستان و بلوچستان نیز بیکار ننشست و با تهیه و ارسال کمک­های غیرنقدی مواردی همچون چادر، پتو و سایر اقلام ضروری را برای سیل زدگان این استان محروم ارسال کرد. افزون بر این رایگان شدن مکالمه و پیامک درون شبکه و دیتای اینترنت در مناطق سیل زده بلوچستان نیز از دیگر اقدامات همراه اول بوده است.

حمایت همراه اول از رویدادهای اقتصادی

کلید توسعه و پیشرفت هر کشوری بی­شک رونق تولید و توسعه صنعت و اقتصاد آن کشور است. همراه اول با درک این موضوع در طول سال­های اخیر رویکرد مثبتی جهت حمایت از تولید و رویدادهای اقتصادی کشور داشته است.

این اپراتور با بازی کردن نقش حمایتی در رویدادهای اقتصادی مختلف نظیر نمایشگاه­های مختلف سعی در توسعه و رونق صنایع کشور داشته است.

در یک سال اخیر همراه اول با حمایت از سومین نمایشگاه کار ایران، نمایشگاه الکامپ مشهد، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین­المللی اینترنت اشیاء و نیز سی و دومین نمایشگاه بین­المللی کتاب گامی جدی در جهت توسعه کسب و کارها و کمک به چرخیدن صنعت کشور برداشته است.

همراه اول در سومین نمایشگاه کار ایران ضمن حضور در این رویداد ملی، با برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه تخصصی و تجربی در قالب اتاق یادگیری(Learning room) به انتقال دانش و تجارب در حوزه کاری نخستین پرداخت.

یکی دیگر از اقدامات همراه اول اما شرکت در نمایشگاه الکامپ استان گلستان با هدف و محوریت توانمندسازی کسب و کارهای دیجیتال بوده است.

مهر ماه سال گذشته همچنین همراه اول نمایشگاه دائمی حمایت از تولید داخل اپراتور را در برج همراه راه­اندازی کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر تجهیزات passive شبکه که امکان تولید آن در داخل وجود دارد، محصولات و خدمات مورد نیاز بخش های فنی شبکه نیز ارائه شده است.

به این ترتیب تامین کنندگان تجهیزات و محصولات و راه کارهای مخابراتی قادر شدند با حضور در این نمایشگاه، نسبت به ارائه محصولات خود و یا انجام مذاکرات فنی و معرفی خود اقدام کنند.
براساس اعلام همراه اول این فضا با هدف تسهیل تعاملات با تولیدکنندگان، افزایش شفافیت ها، آماده سازی محیط رقابتی و حمایت از شرکت های نوپا در کنار شرکت های باسابقه، در راستای هدفمندسازی تولید و فعالیت های پژوهشی مبتنی بر نیاز بازار راه اندازی شده است.

اقدامات همراه اول برای حمایت از رویدادهای ورزشی

یکی از اقداماتی که تمام شرکت­های بزرگ در سراسر جهان در راستای مسوولیت­های اجتماعی خود و نیز جهت شناخته شدن هرچه بیشتر برند خود انجام می­دهند حمایت از تیم­های ورزشی است. همراه اول نیز با درک اهمیت بالای این موضوع همواره نگاه ویژه­ای به حمایت از رویدادهای ورزشی داشته است.

در طول یک سال اخیر همراه اول از بسیاری از رویدادهای ورزشی کشور حمایت کرده است که از آن جمله می­توان به حمایت این اپراتور از مسابقات بدمینتون جام فجر، حمایت همراه اول از تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال کشور، حمایت همراه اول از مسابقات بین­المللی اسکواش و حمایت اپراتور اول کشور از نخستین دوره مسابقات بین­المللی کبدی جوانان جهان اشاره داشت.

نگاهی به مجموعه اقدامات انجام شده توسط همراه اول در راستای حمایت از ورزش کشور گویای نگاه مثبت این اپراتور به مقوله ورزش و عمل به مسوولیت­های اجتماعی خود در این حوزه بوده است که موجب شده امکان پیشرفت در حوزه ورزش فراهم شود.

جمع­بندی

نگاهی به عملکرد مناسب همراه اول در حوزه مسوولیت اجتماعی از کمک به چرخیدن چرخ صنعت و ایجاد اشتغال گرفته تا ارایه کمک به مناطق بحران زده کشور در سیل و زلزله، الگویی مناسب از یک شرکت موفق و مسوول را در داخل کشور به نمایش می­گذارد.

به نظر می­رسد سایر شرکت­های بزرگ داخلی نیز می­بایست با الگوبرداری از اقدامات همراه اول مسوولیت­های اجتماعی خود را جدی گرفته و با اختصاص بخشی از سود خود به انجام اقداماتی در راستای مسوولیت­های اجتماعی گامی جدی در جهت بهبود وضعیت کشور بردارند.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر