در حال خواندن
اپل پس از شرکت FAIRPHONE دومین شرکت پاک دنیاست
0

نود فناوری-اپل در چند سال اخیر همواره خود را به عنوان حامی محیط زیست معرفی کرده و در این راستا سال گذشته از سوی سازمان محیط زیستی «صلح سبز» یا «Greenpeace» در صدر لیست سبزترین و سالم ترین شرکت های بزرگ توسعه دهنده تکنولوژی در دنیا قرار گرفت. به تازگی سازمان محیط زیستی مذکور مستندات خود تحت عنوان «راهنمای شرکت های سبز حوزه الکترونیک» یا «Guide to Greener Electronics» را منتشر نموده که در آن اپل پس از شرکت FAIRPHONE موفق به کسب رتبه دوم در بین ۱۷ شرکت تکنولوژیک مرتبط با تجهیزات الکترونیکی در دنیا شده است.

گفتنی است این راهنما حاوی راهکارهایی به منظور حفظ محیط زیست برای ۱۷ شرکت تکنولوژیک بزرگ دنیا از جمله اپل، آمازون، گوگل، مایکروسافت، سونی و سامسونگ است. بر اساس راهنمای مذکور، سازمان صلح سبز در زمینه هایی از جمله انرژی، مصرف منابع و نیز مواد شیمیایی، این شرکت ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

سازمان صلح سبز اعلام کرده که در بین این کمپانی ها، اپل تنها شرکتی است که موفق شده در بخش انرژی پاک زنجیره تأمین خود، به هدف از پیش تعیین شده صلح سبز دست یابد. لازم به ذکر است که هم اکنون بسیاری از بخش های زنجیره تأمین اپل به طور ۱۰۰ درصد از انرژی های تجدید پذیر بهره می برند.

در زمینه استفاده از مواد شیمیایی نیز کمپانی ساکن کوپرتینو در کنار گوگل تنها شرکت هایی بوده اند که موفق به حذف کامل مواد آتش زای ترکیب شده با ماده بُرُم و پلاستیک های PVC از فرآیندهای تولید خود شدند.

 

بر اساس گزارش سازمان صلح سبز، اپل در بخش مواد شیمیایی امتیاز B را کسب کرده و در زمینه منابع نیز موفق به کسب امتیاز C شده است. در بخش انرژی نیز این شرکت امتیاز -A را دریافت نموده.

لازم به یادآوری است که بسیاری از دستاوردهای محیط زیستی اپل، مدیون توجه این کمپانی به فرآیند تولید هرچه سبز تر تلفن های هوشمند این شرکت است.

اپل جایگاه نخست شرکت های حامی محیط زیست در حوزه تکنولوژی را کسب کرد

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر