در حال خواندن
ایجاد فروشگاه‌ حق مسلم اپراتورها است
0

ایجاد دفاتر خصوصی توسط اپراتورها حق مسلم آنهاست و اینکه در بازار رقابتی اپراتورها تصمیم به حضور مستقیم در بازار گرفته‌اند موضوعی قابل پیش بینی بود.
نود آی سی تی – زهیر طیب، مشاور حوزه دولت الکترونیکی و تحول اداری با بیان این مطلب گفت: این نکته را نباید فراموش کنیم که در سایر نقاط دنیا این موضوع وجود داشته و اینکه ما امروز بخواهیم با استناد به قانونی که ۱۰ سال پیش انحصاری را به دفاتر خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت ارایه داده و متاسفانه به روز هم نشده در مقابل اپراتورها مقاومت کنیم اصلا موضوع درستی نیست.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به رشد فناوری اصلا دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور کلیه خدماتی که از طریق این دفاتر در حوزه دفاتر خدمات ارتباطی و خدماتی که توسط اپراتورها داده می‌شود تمامی آنها در قالب غیر حضوری و به صورت اینترنتی ارایه شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر برخی خدمات توسط همراه اول از طریق موبایل به صورت غیر حضوری همانند سوزاندن سیم‌کارت ارایه می‌شود و اینکه در آینده تمامی خدمات از این طریق به مشترکان ارایه شود اصلا بعید نیست.
نائب رییس پیشین کانون سراسری دفاتر خدمات ارتباطی کشور گفت: دفاتر خدمات ارتباطی باید به این موضوع توجه داشته باشند که دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد و ما نیز بارها در جلسات کارشناسی به این موضوع تاکید کرده‌ بودیم که تا ابد این خدمات در انحصار دفاتر نخواهد ماند و در شرایط فعلا بهترین راه حل مذاکره با مدیران شرکت مخابرات برای جلب نظر آنها است.
وی افزود: مدیران دفاتر خدمات ارتباطی می‌توانند با شرکت مخابرات ایران و همراه اول در خصوص تامین نظرات آنها وارد مذاکره کنند و اینکه توسط برخی از دوستان به دنبال گرفتن مصوبه برای محدود کردن اپراتورها و ادامه انحصار ارایه این خدمات کار درستی به نظر نمی رسد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر