در حال خواندن
ایده های برتر دانش آموزی در الکام استارز جایزه گرفتند
0

سازمان فناوری اطلاعات ایران به سه ایده برتر دانش‌آموزی در تینواستارز که بخش دانش‌آموزی الکام‌استارز است، جوایز ۲۰۰ میلیون تومانی اعطا می‌کند.

برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به دلیل شیوع کرونا در کشور منتفی شد، اما الکام‌استارز که در سال‌های گذشته، رویداد حضور استارت‌آپ‌ها در الکامپ بود، از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن و البته به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- پیش از این به بخش دانش‌آموزی در الکام‌استارز اشاره کرده و گفته بود: فعالیت‌های حوزه آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان از دو سال پیش توسط سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد. دلیل شروع این کار نیز نیاز کودکان آینده به دو مهارت کلیدی یعنی تفکر انتقادی و کارآفرینی است. با توجه به اینکه موضوع کارآفرینی به صورت رسمی در کتاب‌های درسی سهم بالایی ندارد، تصمیم گرفتیم به‌صورت دوره‌های کوتاه‌مدت با همکاری وزارت آموزش و پرورش فعالیت در این زمینه را برگزار کنیم.

وی گفته بود: در طول دو سال گذشته در مجموعه ۳۰۱۵ دانش‌آموز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و دو کمپ برنامه‌نویسی هم سال گذشته برگزار شده است. امسال در برنامه الکام‌استارز نه تنها پذیرای تیم‌های دانش‌آموزی هستیم و رقابت خاص تیم‌های دانش‌آموزی وجود دارد، بلکه برای سه تیم برتر دانش‌آموزی هم جایزه مربوط به ۲۰۰ میلیون تومان بوم سرمایه هم در نظر گرفته خواهد شد.

اعطای جایزه به ایده‌های برتر دانش‌آموزی از محل خدمت بوم‌واره سامانه ایران نوآفرین

در این راستا به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکات اسدی مشاور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی، الکام استارز را فرصتی دانست که طی آن دانش‌آموزان می‌توانند در یک فضای واقعی و ضمن طرح ایده‌های حرفه‌ای و برتر به رقابت بپردازند و در این خصوص بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها، سازمان فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد به سه ایده برتر دانش‌آموزی، جوایزی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از طرح بوم‌واره سامانه ایران نوآفرین را اختصاص دهد تا برندگان بتوانند از این امکان به منظور توسعه ایده‌های خود استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه سازمان فناوری اطلاعات در راستای برگزاری رویدادهای کارآفرینی و اردوهای برنامه‌نویسی ویژه دانش‌آموزان، تلاش دارد تا آنها را در فضاهای واقعی رقابت با استارت‌آپ‌های بزرگ و کوچک قرار دهد، اهداف تینواستارز را که در واقع نخستین دوره رقابت استارت‌آپی دانش‌آموزان در کشور است، تشریح کرد و گفت، در این رویداد، توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان دانش‌آموزان دنبال می‌شود. هم‌چنین استارت‌آپ‌های بالقوه به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند معرفی می‌شوند و در عین حال  استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی جهت حضور حرفه‌ای در فضای کسب‌وکار مورد توانمندسازی قرار می‌گیرند.

جزییات برنامه زمان‌بندی تینواستارز بدین شرح است: فرصت نهایی ارسال فایل‌های پیچ ۱۲ الی ۱۸ دی ماه، بررسی و تکمیل اطلاعات شرکت‌کنندگان ۱۸ الی ۲۰ دی ماه، منتورینگ آنلاین و آفلاین تیم‌ها ۲۰ الی ۲۴دی ماه، اعلام زمان‌بندی ارایه‌ها ۲۶ دی ماه و اعلام نتایج نهایی تینواستارپیچ چهار بهمن ماه. تینوتک شامل پنج حوزه‌ تخصصی برنامه‌نویسی، مهارت‌های نرم، رباتیک، علوم داده و اینترنت اشیاست. زمان برگزاری تینواستارپیچ از ۲۹ تا دوم دی ماه و به دلیل پاندمی بیماری کرونا به صوت مجازی است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی WWW.TEENOTECH.ORG  مراجعه کنند.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر