در حال خواندن
ایرانسل تعرفه مکالماتش را در سکوتی خبری افزایش داد
0

بر اساس تعرفه های جدید، نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از ۶۲۰ ریال به ۶۶۹ ریال و برون شبکه از ۸۲۵ ریال به ۹۲۹ ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از ۱۰۰ به ۱۰۵ریال و لاتین را از ۱۶۰ به ۱۹۹ ریال افزایش داده است.
نود آی سی تی – اپراتور دوم تلفن همراه کشور با سیاست چراغ خاموش، بدون اطلاع رسانی فراگیر اقدام به افزایش تعرفه سیم کارت های اعتباری خود کرده است.هنوز چند روزی از سخنان ۲۴ تیرماه۱۳۹۳ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی که گفته بود «تشکر می کنم از دواپراتوری که پس از اینکه خواهش کردم از اپراتورها تعرفه ها را به نفع مردم کاهش دهند، کاهش دادند که جای تشکر دارد…» نگذشته بود که اپراتور ایرانی- آفریقایی ایرانسل، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارت های اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.این اقدام در حالی صورت پذیرفته که مدیر عامل اپراتور دوم در سخنانی که در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۲۶خردادماه امسال منتشر شده اعلام کرده بود: «افزایش تعرفه برای سیم کارت های دایمی و اعتباری در دستور کار اپراتور دوم قرار ندارد.»بر اساس تعرفه های جدید، نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از ۶۲۰ ریال به ۶۶۹ ریال و برون شبکه از ۸۲۵ ریال به ۹۲۹ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از ۱۰۰ به۱۰۵ ریال و لاتین را از ۱۶۰ به ۱۹۹ریال افزایش داده است.این افزایش تعرفه در حالی است که این اپراتور چندی پیش برای نشان دادن حسن نیت خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تعرفه مکالمات برون شبکه سیم کارت های دایمی خود را اندکی کاهش داده بود. که البته مشترکان دایمی این اپراتور کمتر از دو درصد کل مشترکانش را تشکیل می دهد و مردم، ایرانسل را به سیم کارت‌های اعتباریش می شناسند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به دنبال این اقدام ایرانسل، این اپراتور ایرانی- آفریقایی را در جایگاه نورچشمی قرار داده و حتی برایش مجوز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را به صورت پایلوت در چند نقطه تهران صادر کرد. دکتر واعظی یقیناً نمی دانست که این اپراتور با ژست مذکور، در صدد افزایش ناگهانی تعرفه های سیم کارت های اعتباریش است، که بیشترین درآمدش از محل این مشترکان(اعتباری) حاصل می شود و اصولاً شعار «کیفیت بهتر و تعرفه پایین تر» فقط در عالم رؤیا تحقق پذیر است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر