در حال خواندن
اینترنت پرسرعت WiFi رایگان در تهران عرضه می‌شود
1

مبین‌نت با استفاده از شبکه WiMo (وایمو) اینترنت پرسرعت بی‌سیم در اماکن عمومی شهر تهران عرضه می‌کند.
نود آی سی تی – وایمو (WiMo) شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی با پشتیبانی وایمکس مبین‌نت است که با هر دستگاه مجهز به فناوری Wi-Fi، مانند گوشی‌ موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، می‌توان با سرعت مناسب به شبکه  جهانی اینترنت دسترسی داشت.
یکی از مشکلات بزرگ و همیشگی کاربران اینترنت در داخل کشور، دسترسی نامناسب به اینترنت پرسرعت در مکان‌های عمومی است. خدماتی که هم‌اکنون به عنوان اینترنت همراه یا قابل عرضه در مکان‌های همگانی ارایه می‌شوند، معمولا چنگی به دل نمی‌زنند و کاربران رضایت چندانی از آنها ندارند.
شرکت ارتباطات مبین‌نت به زودی با ارایه خدمت جدیدی به نام وایمو وعده داده است که انقلابی در دسترسی شهروندان تهرانی در مکان‌های همگانی ایجاد خواهد کرد.
هفته گذشته توافق‌نامه‌ای میان شرکت ارتباطات مبین‌نت و شهرداری تهران به امضا رسید که براساس آن، مقرر شد شرکت ارتباطات مبین‌نت به مدت ۵ سال، خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی را از طریق ایجاد شبکه وایمو در بسیاری از اماکن عمومی شهر تهران راه‌اندازی کرده و در اختیار تمامی استفاده‌کنندگان در آن مکان‌ها قرار دهد.
کاربران در اماکن عمومی می‌توانند با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوترهای شخصی از اینترنت پرسرعت بی‌سیم استفاده کنند. ضمن اینکه دسترسی به تمام سایت‌های متعلق به شهرداری و خدمات آنها، مانند پورتال شهرداری، سایت محلات شهر تهران و سایت‌های متعلق به بانک شهر، از طریق این شبکه رایگان خواهد بود.
با بهره‌برداری از شبکه وایمو در بسیاری از مکان‌های عمومی در سطح شهر تهران، شهروندان می‌توانند بدون استفاده از تجهیزات جانبی مانند مودم، از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi، از اینترنت پرسرعت همگانی استفاده کنند.
به گزاش سینا، وایمو شبکه‌ای است که به شهروندان امکان می‌دهد بدون نیاز به مودم‌های وایمکس مبین‌نت، تنها با استفاده از دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi به اینترنت پرسرعت وصل شوند.
بزرگ‌ترین ویژگی وایمو، شیوه استفاده بسیار آسان از آن است، بطوری که کاربران به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها با روشن کردن Wi-Fi دستگاه خود و انتخاب شبکه WiMo، می‌توانند به اینترنت متصل شوند. اکنون تنها کار باقی مانده، باز کردن مرورگر وب همچون اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس و گشت و گذار در دنیای اینترنت با سرعت مطلوب است.
WiMo در همه‌جا کاربر را می‌شناسد. هنگامی که کاربر برای نخستین بار به شبکه وایمو وصل می‌شود، باید با استفاده از شماره موبایل خود در سیستم ثبت‌نام کند تا شماره موبایل آن به نام کاربری در شبکه وایمو بدل شود. برای این کار کافی است عبارت WiMo را به شماره ۳۰۰۰۹۴۶۶ پیامک کرد تا پس از چند لحظه رمز عبورتان برای کاربر پیامک شود.
اکنون در هر مکانی که تحت پوشش شبکه وایمو باشد، می‌توان با استفاده از همین نام کاربری و رمز عبور به شبکه وصل شده و از اینترنت پرسرعت استفاده کرد.
 
WiMo رایگان است
 هنگامی که برای نخستین بار کاربر به شبکه وایمو وصل می‌شود، می‌تواند یک ساعت از اینترنت پرسرعت بی‌سیم بدون محدودیت از نظر سرعت و حجم استفاده کند. این دوره لذت‌بخش پس از یک ساعت به پایان می‌رسد و از‌ این پس با اینکه هنوز اینترنت کاملا رایگان است، اما سرعت ارتباط محدود می‌شود. اما هر زمان که کاربر بخواهد، می‌تواند با تهیه کردن طرح‌های گوناگون حجمی و زمانی وایمو از روی سایت وایمو، سرعت اینترنت را دوباره افزایش داد.
دسترسی به حساب کاربری WiMo ساده است. گذشته از ثبت‌نام با تلفن همراه، از طریق سایت رسمی وایمو در نشانی www.wimo.ir نیز می‌تواند در شبکه وایمو ثبت‌نام کرد. سپس همواره می‌توان با استفاده از نام کاربری (شماره موبایل) و رمز عبور، وارد حساب شخصی خود شده و عملیات گوناگونی مانند تغییر دادن اطلاعات شخصی، مشاهده آمار مصرف اینترنت، شارژ کردن حساب وایمو و غیره  را انجام داد.
شارژ کردن حساب WiMo ساده است. برای شارژ کردن حساب وایمو گذشته از پرداخت اینترنتی از طریق سایت وایمو می‌توان کارت‌های شارژ وایمو را از مکان‌های فروش این کارت‌ها تهیه کرد و با اعلام شماره رمز (PIN) آن از طریق پیامک در سایت وایمو حساب خود را شارژ کرد.
مبین‌نت وعده داده است که به زودی بسیاری از مکان‌های عمومی در شهر تهران تحت پوشش شبکه وایموی مبین‌نت قرار خواهند گرفت.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر