در حال خواندن
اینستاگرام به زودی جلوی فحش دادن را می گیرد
0
در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در شبکه های اجتماعی انتشار نظرات آزار دهنده است به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفته ابزاری را در اختیار کاربران خود ارایه کند که آنها امکان پاک کردن نظرات آزار دهنده را می دهد.

نود فناوری –اذیت و آزار اینترنتی مشکل بسیار بزرگی است. طبق تحقیقات سازمان Pew Research Center، چهل درصد از کل کاربران اینترنت حداقل یک بار در دنیای مجازی مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند. به گزارش واشنگتن پست، اینستاگرام جهت جلوگیری از این موضوع قصد آن کرده تا به زودی برای حساب های کاربری ای که حجم نظرات ارسالی در آن ها بالاست، ابزاری برای فیلتر کردن یا بستن نظرات به طور کامل ارائه نماید.

ظاهرا با استفاده این ابزار، صاحبان حساب های کاربری اینستاگرام می توانند کلماتی را به عنوان موارد ممنوعه در بخش نظرات تعریف کنند. با این کار، کلیه نظراتی که این کلمات در آن ها به کار رفته در محیط اینستاگرام به نمایش در نخواهند آمد. ابزار مدیریت نظرات در ابتدا فقط برای حساب های کاربری پر مخاطب در دسترس قرار خواهد گرفت، اما کم کم امکان استفاده از آن برای افراد معمولی هم فراهم خواهد شد.

البته این اولین باری نیست که اینستاگرام ابزاری برای مدیریت نظرات در اختیار کاربران خود قرار می دهد. ماه گذشته این امکان برای حساب های کاربری تجاری فراهم شد که با استفاده از آن صاحب حساب کاربری می تواند نظرات حاوی کلمات و اصطلاحات توهین آمیز را مسدود کند. در اسکرین شات پایین تنظیمات در دسترس برای این قابلیت را مشاهده می کنید:

instagram-moderation

اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که ایده بلاک کردن نظرات کاربران نخستین بار در سال ۲۰۱۳ و از Shots، اپلیکیشن سلفی جاستین بیبر شکل گرفت. هر چند که این اپلیکیشن در حقیقت امکان نوشتن هیچ گونه نظری را به کاربران نمی داد.

نظرتان در مورد ارائه ابزار مدیریت نظرات در اینستاگرام چیست؟ فکر می کنید ارائه این قابلیت تا چه حد می تواند در جلوگیری از حمله کاربران (خصوصا هموطنان ما) به صفحه اشخاص مشهور اثرگذار باشد؟

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر