در حال خواندن
اینستاگرام وزیر ارتباطات برگشت
0

صفحه اینستاگرام وزیر ارتباطات که به گفته این وزارتخانه از روز گذشته، مسدود شده بود، بار دیگر در دسترس قرار گرفت.

مهدی سالم -مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات- روز گذشته در توئیتر نوشته بود که اینستاگرام صفحه عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به آدرس @eisazarepour را از دسترس خارج کرده است. به دنبال این خبر، سالم امروز از بازگشت این حساب کاربری خبر داده و در توئیتر نوشت: صفحه زارع‌پور در اینستاگرام مجدداً در دسترس قرار گرفت.

موضوع حضور زارع‌پور در شبکه‌های اجتماعی، پیش از وزیر شدن هم محل  بحث بود تا جایی که حتی در زمان گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان در مخالفت با زارع‌پور اینطور عنوان کردند که در حالی که فضای مجازی با همه حواشی و درآمیختگی سود و زیانش به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، وزیر پیشنهادی ارتباطات هیچ اعتقادی به پلتفرم‌های موجود نداشته و خود نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد.

زارع‌پور از زمان نشستن بر جایگاه وزارت، در ابتدا تلفن همراه و پیامک را وسیله ارتباطی خود با مردم اعلام کرده و گفته بود فرصت زیادی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارد و نباید توقع داشت که در همه ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد و پاسخ دهد. با وجود این، گفته بود که نگاه منفی به شبکه‌های اجتماعی ندارد و روزانه پیام‌های بسیاری از اکانت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد دریافت می‌کند.

وزیر ارتباطات پس از آن هم در نشست‌ خبری‌اش اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود وزیر ارتباطات با شبکه‌های اجتماعی بیگانه است، درست نیست. پیش از این نیز عضو شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده‌ام اما اعلام عمومی در مورد اکانت‌هایم به تازگی اتفاق افتاده است. شخصا اعتقاد دارم باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم که در دسترس همه مردم است.

هرچند او چند ماه پس از حضورش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیروی از همتای پیشین خود، در شبکه خارجی اینستاگرام هم یک حساب باز رسمی باز کرد که در حال حاضر در این شبکه حضور نسبتا فعالی دارد و مسدود شدن حساب او در اینستاگرام که توسط مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییر اعلام شد، منجربه واکنش این وزارتخانه و پیگیری برای بازگرداندن این حساب شده بود.

البته او همچنان در توییتر حسابی ندارد و با وجود حضور بسیاری از مسوولان ایرانی و حتی مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در این شبکه اجتماعی، گفت درباره پلتفرم‌هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده‌اند، خط قرمز دارد و در جایگاه وزیر ارتباطات باید مقید به قانون باشد و از پلتفرم‌های خارجی فیلترنشده استفاده می‌کند. زیرا نمی‌شود از طرفی برای پلتفرمی محدودیت اعمال کرد و از طرف دیگر در آن بازارگرمی داشت.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر