در حال خواندن
این نرم افزار زمان مرگ را پیش بینی میکند
0

نود فناوری-پیش بینی مرگ دیگر غیر ممکن نیست. سازمان غذا و داروی آمریکا برای اولین بار الگوریتمی را تایید کرده که قادر است از مرگ ناگهانی به دلیل وقوع اختلالات قلبی و تنفسی جلوگیری کند.

پیش بینی مرگ دیگر یک داستان علمی تخیلی در یک فیلم سینمایی هالیوودی نیست. حالا یک شرکت آمریکایی موفق شده با استفاده از الگوریتم های پیچیده حمله قلبی را ۶ ساعت قبل، پیش بینی کند.

پیش بینی مرگ با استفاده از نرم افزار در بیمارستان

یک نرم‌ افزار کامپیوتری با استفاده از الگوریتم های مخصوص به خود با تحلیل اطلاعات بیماران، ریسک اختلال را حداقل ۶ ساعت قبل از وقوع آن حساب می‌کند و مسئولین مربوطه از قبیل پزشک و پرستاران را از هر گونه خطر احتمالی با خبر می کند.

مدیر اکسل‌ مدیکال (شرکت طراح این الگوریتم نرم افزاری) در مورد این نرم افزار پیش بینی مرگ می‌گوید: «انسان نمی‌تواند همه اطلاعات را درباره بیمار تجزیه و تحلیل کند، تشخیص این که حال بیمار چه زمانی وخیم می‌شود خیلی سخت است. بر اساس پژوهشی در دانشگاه جان هاپکینز، دست کم ده درصد از کل تعداد مرگ‌ و میر بیماران در آمریکا به اشتباهات پزشکی مربوط می‌شود. این اشتباهات که منجر به مرگ‌های غیرمنتظره و قابل پیشگیری می‌شود، سومین عامل بزرگ مرگ و میر در میان بیماران در این کشور است. خدمات درمانی با تحولی چشمگیر روبرو است. مردم بیشتر عمر می‌کنند اما از طرفی به بیماری‌های مزمن بیشتری هم دچار می‌شوند. علاوه بر این تعداد بیشتری از پزشکان باتجربه هم خود را بازنشسته می‌کنند. تشخیص زودرس، کلید درمان یک بیماری است. بسیاری از سرطان‌ها مانند پانکراس، زمانی قابل تشخیصند که دیگر دیر شده و به مرحله غیرقابل درمان رسیده اند.»

به گفته مسئولین اکسل مدیکال، استفاده از برنامه آن‌ها ساده است چرا که این برنامه برای پیش بینی مرگ نیاز به تجهیزات یا سخت‌افزار خاصی ندارد. این نرم‌افزار از سیستم‌هایی استفاده می‌کند که در بیشتر بیمارستان‌ها وجود دارد.

مدتی پیش نیز گوگل پروژه مشابهی را برای پیش بینی مرگ و حمله قلبی و ردیابی سرطان آغاز کرده بود که به نظر می رسد هنوز تکمیل نشده است.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر