در حال خواندن
بازنگری در قانون استفاده از بی‌سیم های اختصاصی و غیرحرفه‌ای
0

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی از بررسی پیش‌نویس قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای در کمیسیون تخصصی مدیریت منابع ملی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
نود ٱی سی تی – عظیم فرد درباره ضرورت تغییر این قانون گفت: قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای حدود ۴۰ سال پیش تصویب شده و با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم، این قانون از نظر جامعیت فنی، موضوعات نظارتی و شیوه‌های اداری پاسخگوی شرایط و نیازهای امروز نیست.
وی گستردگی حوزه شمول قانون، تجهیزات ارتباطی و رادیویی، انواع گروه‌های کاربران عمده از جمله بخش دفاعی، پخش همگانی رادیو و تلویزیونی و ابهام‌زدایی از قانون فعلی را از شاخص‌هایی عنوان کرد که در تهیه پیش‌نویس قانون جدید استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی در تشریح ابهام‌زدایی از پیش‌نویس قانون جدید گفت: در قانون فعلی بسیاری از موضوعات مربوط به ارتباطات رادیویی به صورت کلی مطرح شده است که در پیش‌نویس قانون جدید این موارد به شکلی پیش‌بینی شده است.
فرد با اشاره به گستردگی حوزه شمول این قانون بیان کرد: حوزه شمول قانون بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای فقط مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست بلکه تمام نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرکانس رادیویی را در بر می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر پیش‎‌نویس این قانون با حضور صاحبنظران و کارشناسان در کمیسیون فرعی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی است و کسانی که دیدگاه و نظر خاصی درباره قانون قبلی دارند می‌توانند با مراجعه به بخش کمیسیون تخصصی مدیریت منابع ملی در سایت رگولاتوری، آن را به دبیرخانه کمیسیون منعکس کنند. پیش‌نویس این قانون پس از بررسی کامل برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر