در حال خواندن
باشگاه مشتریانی به رنگ فیروزه‌ای با جوایزی از جنس اینترنت پرسرعت
0

در حال حاضر شرکت ها از استراتژی های بازاریابی مختلفی استفاده می کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و از آن مهم تر وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. یکی از ایده هایی که در این زمینه مطرح شده و مورد استفاده قرار می گیرد، تشکیل باشگاه مشتریان است.

ایده ایجاد باشگاه مشتریان باشگاه های مشتریان به اواخر دهه ۱۹۷۰ برمی گردد؛ زمانی که دولت آمریکا با تصویب قانون مقررات زدایی خطوط هوایی موانع این بخش را که بر اساس قوانین فدرال به وجود آمده بود کاهش داد. در نتیجه ی این مقررات زدایی، رقابت افزایش یافت و شرکت های هواپیمایی تلاش کردند خدمات جدیدی را ارائه دهند تا سهم بازار خود را افزایش دهند. در ماه می ۱۹۸۱، خطوط هوایی آمریکایی از این مرحله فراتر رفتند و باشگاه های مشتریان را به وجود آورند که به مسافران اجازه می داد مایلهای هواپیمایی (Airline miles)، یعنی میزان مایل و مسافتی که با یک خطوط هوایی پرواز می کنند، را جمع آوری کرده و با بلیط هواپیما یا سایر مزایا مبادله کنند. این برنامه در حال حاضر بیش از ۶۷ میلیون عضو دارد. در کشور ما نیز شرکت های بزرگ با هدف حفظ مشتریان فعلی خود دست به تاسیس باشگاه های مشتریان خود کرده اند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت ارتباطات ایران اشاره کرد که باشگاهی تحت عنوان باشگاه فیروزه ای برای مشترکان خود ایجاد کرده است.

در گزارش پیش رو به بررسی باشگاه فیروزه ای مشترکان همراه اول و مزایای عضویت در این باشگاه می پردازیم.

باشگاه فیروزه ای همراه اول

هدف از تاسیس باشگاه مشتریان همراه اول پاسخ به اعتماد مشترکان این اپراتور و قدردانی از آنها بوده است. ایجاد این باشگاه راهی برای ایجاد تعاملات دوجانبه بین مشترکان و اپراتور و به نوعی ایجاد رضایتمندی در آنهاست.

در واقع مشترکان دائمی و اعتباری اپراتور اول با عضویت رایگان در این باشگاه می توانند با انجام فعالیت های معمولی نظیر پرداخت قبض یا خرید شارژ از مزایای ویژه ای بهره مند شود. بنابراین همراه اول از طریق این کانال تعاملی می تواند از مشترکان خود و اعتمادی که به اپراتور خود کرده اند قدردانی کند.

نحوه عضویت در باشگاه فیروزه ای

تمامی مشترکان همراه اول تنها با عضویت در اپلیکیشن یا پورتال “همراه من” به طور خودکار عضو باشگاه فیروزه ای می شوند.

فعالیت هایی که در باشگاه فیروزه ای امتیاز آورند

مطابق جدول زیر هر فعالیتی دارای امتیاز مشخصی است.

از میان فعالیت هایی که در جدول فوق آمده است، دریافت امتیازهای مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ نیازمند ثبت فعالیت مذکور در باشگاه فیروزه ای است و سایر فعالیت ها به طور خودکار ثبت شده و امتیاز آنها محاسبه می شود. برای ثبت فعالیت های خرید شارژ و پرداخت قبض یک راه این است که مشترکان می توانند وارد بخش باشگاه فیروزه ای در اپلیکیشن یا پورتال همراه من شده و دکمه امتیازگیری را انتخاب کنند. راه دوم شماره‌گیری کد دستوری *۱۰*۳۸# و انتخاب گزینه «امتیازگیری» است.

اما نکته دیگری که ذکر آن در اینجا ضروری است این است که امتیازات هر فرد با توجه به میزان سال هایی که مشترک همراه اول بوده اند، محاسبه می شوند. امتیازات جدول فوق برای کسانی که کمتر از ۵ سال مشترک اپراتور اول بوده اند در ضریب یک، برای کسانی که بین ۵ تا ۱۰ سال مشترک این اپراتور بوده اند در ضریب ۱.۱ و برا ی آن دسته از کسانی که بیش از ده سال سابقه استفاده از سیمکارت های همراه اول را داشته اند در عدد ۱.۲ ضرب می شود.

جوایز باشگاه فیروزه ای

امتیازات کسب شده توسط اعضای باشگاه فیروزه ای می تواند به جوایزی چون بسته‌های متنوع اینترنت، بسته‌های متنوع مکالمه و پیامک، کدهای تخفیف محصولات و خدمات شرکت‌ها و فروشگاه‌های تجاری و تفریحی طرف قرارداد با باشگاه فیروزه‌ای و بازدید رایگان از مراکز تفریحی تبدیل شود که اطلاع رسانی در خصوص تخفیفات، سرویس های جدید، خبرها و وقایع باشگاه، از طریق پیامک برای اعضا ارسال می شود.

لازم به ذکر است که باشگاه فیروزه ای همچون باشگاه های دیگر قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد که اعضای این باشگاه می توانند با مراجعه به پورتال شرکت همراه اول در بخش مربوط به باشگاه فیروزه ای به نشانی https://mci.ir/customerclub از آن مطلع شوند.

 

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر