در حال خواندن
برخورد تند معاون وزیر ارتباطات با یک خبرنگار!
0

فناوران – جناب آقای دکتر عمیدیان، رییس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، روز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه‌ای، در پاسخ به سوال و احتمالا سخنان تحریک آمیز خبرنگار فناوران، با لحنی به دور از انتظار و بسیار غیر حرفه‌ای و با نمایش زبان بدن ویژه و با داد و فریاد می‌گوید که «به رسانه‌های رنگی» پاسخ نمی‌دهم.
فناوران البته در پی تطهیر و گذر از تقصیر خبرنگار نیست، اما به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات نیز باید کلاس‌های ویژه آموزش رفتار و برخورد با رسانه را برای مدیرانش دایر کند.
جناب دکتر عمیدیان یکی از این مدیران است که به سادگی برافروخته می‌شود و فراموش می‌کند که به عنوان یک کارگزار در دولت وظیفه‌اش در قبال مردم و رسانه‌ها چیست.‌ایشان حتما قاضی دادگاه مطبوعات هم نیست که رسانه‌ای را به رنگی بودن متهم کند.
آقای دکترعمیدیان باید بدانند که‌ایستادن و چسباندن پیشانی به پیشانی طرف مقابل به نشانه تهدید، رفتاری است شناخته شده که اصولا در شان یک مدیر نیست و این وظیفه روابط عمومی‌وزارت ارتباطات است که اگر دکتر این موضوع را نیاموخته، به او آموزش دهد. و البته ‌ایستادن در برابر چنین رفتاری، در شان یک خبرنگار هم نیست.
به نظر ما درست این بود که کاش خبرنگار به‌این رفتار تهدید آمیز و دور از شان پشت می‌کرد و شان روزنامه و جناب مدیر را با این هم کلامی‌بی مناسبت، پایین نمی‌آورد. اما همه یادمان باشد؛ دولت‌ها مستعجل اند و فردا چو پرده برافتد، بین همه ما قضاوت خواهد شد.
آقای دکتر عمیدیان؛ تدبیر چنین است که دولت، رسانه و بخش خصوصی به عنوان ارکان توسعه در کنار هم باشند و هر کدام وظیفه خود را انجام دهند. از این منظر، تقابل بی دلیل و گردنکشی، نه به سود شما و نه به سود بخش است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر