در حال خواندن
بررسی پوشش ارتباطی اپراتورها تا پایان سال ۱۴۰۰
0

بسیاری از ما زمانی را به یاد داریم که حتی در خود تهران به عنوان یک کلان شهر و پایتخت هیچ امکانی جز تماس رودررو با اقوام و دوستان وجود نداشت. همه میهمانی ها سرزده و تمام قرارها در دیدار قبلی چیده می شدند. به یاد داریم چون زمان زیادی از آن روزها نگذشته است اما اینقدر در طی سال های اخیر ارتباطات توسعه یافته که خاطرات خوش آن روزها به رویایی می ماند. امروز دیگر در دورافتاده ترین روستاهای کشور نیز انواع روش های ارتباطی وجود دارد. بار این همه خطوط تلفن، فیبر نوری و آنتن های موبایل بر دوش اپراتورهای مخابراتی بوده است. در این گزارش قصد داریم آخرین آمار مربوط به وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها را به تفکیک اپراتورها را مورد بررسی قرار دهیم. این آمار بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تهیه شده و در دسترس عموم قرار داده شده است.

تعداد شهرها و روستاهای تحت پوشش

بر اساس آمار ارایه شده توسط رگولاتوری تعداد شهرهای تحت پوشش اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب هزار و ۳۹۵،‌هزار و ۳۷۴ و ۴۱۱ شهر است. با توجه به این آمار همراه اول تعداد شهرهای بیشتری را تحت پوشش خود دارد.

تعداد روستاهای تحت پوشش همراه اول بر اساس آمار رگولاتوری تا پایان سال گذشته ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا، تعداد روستاهای تحت پوشش ایرانسل و رایتل مطابق همین آمار و در همان زمان به ترتیب ۱۹ هزار و ۹۰۹ و ۹۵۵ روستا است. با درنظر گرفتن اینکه تجهیز هر روستا فرآیندی زمانبر و پرهزینه است، در این بخش همراه اول در قیاس با دو اپراتور دیگر با اختلاف عملکرد بهتری داشته است.

درصد پوشش جمعیتی

در مورد درصد پوشش جمعیتی نیز آمار ۹۶.۵، ۸۷.۲۱ و ۵۶.۵ به ترتیب مربوط به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ است.

کیلومتر جاده های تحت پوشش

یکی از مهمترین فاکتورها در بررسی میزان رضایتمندی مشترکان یک اپراتور جاده های تحت پوشش آن اپراتور است. هر چقدر وضعیت آنتن دهی در مناطق مسکونی مناسب و قوی باشد، در صورتی که فاصله بین مناطق پوشش مناسبی نداشته باشد، اطمینان و امنیت مشترکان را فراهم نخواهد کرد. در این مورد کیلومتر جاده های تحت پوشش توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب در حدود ۸۲ هزار کیلومتر، ۶۴ هزار کیلومتر و ۲۷ هزار کیلومتر است.

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر