در حال خواندن
تاریخ احتمالی عرضه پلی استیشن ۵ و مشخصات آن لو رفت
0

نود فناوری-طبق این مقاله، کنسول نسل بعدی سونی از پردازنده ای بر اساس معماری Zen که ساخته کمپانی AMD است، بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ هم بر پایه فناوری Navi خواهد بود. البته AMD هنوز اطلاعات زیادی را در مورد این پردازنده منتشر نکرده و تنها از آن به عنوان یک فناوری برای نسل بعدی، یاد کرده است.

همچنین بر اساس اطلاعات سایت سایت SemiAccurate، در پلی استیشن ۵ از حافظه های GDDR6 استفاده خواهد شد. جدا از این ها، سونی به پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی روی کنسول نسل بعدی خود هم ادامه خواهد داد و باید منتظر عرضه بازی های بیشتری با محوریت این فناوری در سال های آینده باشیم.

سایت SemiAccurate در ادامه به فرستاده شدن کیت های توسعه پلی استیشن ۵ به کمپانی های بازی سازی اشاره می کند و از همین رو احتمال عرضه پلی استیشن ۵ در سال جاری میلادی را بعید نمی داند. البته مایکل پکتر، تحلیلگر حوزه بازی های ویدیویی، این ادعا را رد کرده و احتمال عرضه کنسول نسل بعدی سونی در سال ۲۰۱۸ را بسیار بعید می داند.

 

پلی استیشن ۴ همچنان به فروش بالای خود ادامه می دهد

او احتمال عرضه پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ را چیزی نزدیک به ۲۵ درصد دانسته و سال ۲۰۲۰ را زمان احتمالی عرضه این کنسول می داند. لازم به ذکر است که پلی استیشن ۴ از نظر فروش کاملاً موفق ظاهر شده، اما طی سال گذشته شیب فروش این کنسول به دلیل مدت زمانی که از عرضه آن می گذرد، آهسته تر از گذشته شده است.

البته پیش بینی می شود به لطف بازی هایی که طی دو سال آینده به صورت انحصاری برای این کنسول منتشر می شوند، پلی استیشن ۴ همچنان به فروش بالای خود در بازار های جهانی ادامه دهد.

به نظر می رسد هنوز زمان صحبت در مورد کنسول های نسل بعدی کمپانی های سونی و مایکروسافت فرا نرسیده و قطعاً با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در رابطه با این کنسول ها منتشر خواهد شد.

توقع شما از کنسول های نسل بعدی چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر