در حال خواندن
تعیین سهم اپراتور غالب و اپراتورهای ارتباطات ثابت در بازار
0

به گفته معاون رگولاتوری، اصلاح تعهدات توسعه در بخش دیتا و ADSL، نرخ بیت به ازای هر کاربر و تعیین سهم مخابرات در بازار، بخشی از اصلاحیه پروانه شرکت مخابرات در جریان دریافت مجوز ۳G است.
نود آی سی تی – صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اصلاحات پروانه مخابرات در جریان اعطای مجوز ۳G، اظهار داشت: در جریان بررسی شروط دریافت مجوز ۳G از سوی اپراتورها، فرصتی فراهم شد تا شرایط و محدودیت‌هایی در پروانه مخابرات به عنوان اپراتور غالب در بازار، گنجانده شود که به این ترتیب یک ماده با ۱۲ بند به پروانه این اپراتور اضافه شد.وی ادامه داد: بخش اعظم مذاکرات در این بخش بود و اتفاقا یکی از دلایلی که مذاکرات با همراه اول برای دریافت مجوز نسل ۳ نسبت به ایرانسل طولانی شد، همین ماده بود.معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از جمله این شروط، اصلاح تعهدات توسعه و اجرا در بخش دیتا و ADSL بود. گسترش دیتای این اپراتور در ۸ شهر توسعه یافته، مشروط به ورود به شهرهای کوچک شده و نمی‌تواند تنها در شهرهای بزرگ سرویس ارائه کند.وی ادامه داد: همچنین موضوع Bit rate (نرخ بیت به ازای هر یوزر) در پروانه این اپراتور شفاف شده است.عباسی تصریح کرد: علاوه بر این، در پروانه این اپراتور بخشی با موضوع سهم مخابرات در بازار پیش‌بینی شده که فعلا جای عدد این سهم خالی است و هر زمان روی این عدد به جمع‌بندی رسیدیم، اپراتور موظف به رعایت آن است.معاون رگولاتوری خاطرنشان کرد: برای تعیین سهم مخابرات منتظر تعیین تکلیف اپراتورهای ارتباطات ثابت هستیم تا ببینیم این اپراتورها چطور فعالیت می‌کنند و تا چه اندازه می‌توانیم برای توسعه این بخش به آنها اتکا کنیم.وی یادآور شد: اصلاحیه پروانه مخابرات پس از نهایی شدن و اعطا، در دسترس عموم قرار داده می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر