در حال خواندن
تهران از امروز میزبان نخستین استارت آپ ویکند ایران است
0

امروز برای نخستین بار ایران میزبان استارتاپ ویکند خواهد بود.
فناوران- در نخستین استارتاپ ویکند ایران که از امروز تا روز جمعه در تهران برگزار می‌شود و ۱۲۰ شرکت‌کننده در کنار ۲۰ نفر از کارآفرینان برتر ایران در قالب ۱۰ تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.
شایان شلیله، مسوول روابط عمومی استارتاپ ویکند تهران گفت: استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در انتهای یک هفته برگزار می‌شود. در این برنامه برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌های حرفه‌ای و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا انتهای هفته طی ۵۴ ساعت ایده‌هایی را به مرحله اجرا برسانند.
به گفته شلیله تا به حال بیش از ۴۵ هزار نفر در بیش از پنج هزار تیم در این برنامه جهانی شرکت کرده‌اند. وی گفت: ارزش واقعی در استارتاپ ویکند تعداد کسب و کارهای ایجاد شده نیست بلکه آموزش و تجربه انتقال یافته و دایره ارتباطاتی است که تلاش همگانی برای ساخت آن صورت می‌پذیرد. استارتاپ ویکند جایی برای یافتن شرکای مشتاق، بررسی ایده‌ها و تجربه یک محیط بدون ریسک و برای بسیاری هم نخستین گام در مسیر بلند کارآفرینی است.
گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد تا به حال بیش از ۲۵۰ برنامه استارتاپ ویکند در بیش از ۲۰۰ شهر در ۷۰ کشور دنیا برگزار شده است.
مسوول روابط عمومی استارتاپ ویکند تهران توضیح داد: امروز هر کدام از شرکت‌کنندگان یک دقیقه زمان دارد تا ایده خود را مطرح کند. پس از طرح ایده‌ها، ایده‌ها با نام‌شان بر روی دیوارهای سالن اجتماعات نوشته خواهند شد. شرکت کنندگان در برگه‌هایی که ابتدای مراسم دریافت می‌کنند، سه ایده برتر از دیدگاه خود را نوشته و رای خود را در صندوق رای می‌اندازند.
پس از شمارش آرا، ۱۰ ایده پرطرفدار معرفی می‌شوند. سپس صاحبان ایده، بر روی مقواهای بزرگی که تیم برگزاری در اختیارشان می‌گذارند نام پروژه خود را می‌نویسند و در میان جمعیت به یارکشی (تشکیل تیم) می‌پردازند.
تیم‌های تشکیل شده از فردا با حضور بیش از ۲۰ مربی مجرب تا روز جمعه فرصت دارند ایده‌های خود را اجرا کنند.از جمله داوران برنامه استارتاپ ویکند تهران می‌توان به شاهین طبری، بنیانگذار چارگون، محسن ملایری،  مدیرعامل خاورزمین سیستم کیش داور، سلمان جیری، نخستین وبلاگ نویس فارسی و عطا خلیقی، بنیانگذاز پرشین بلاگ اشاره کرد.محسن ملایری، مدیرعامل شرکت خاورزمین درباره برگزاری استارتاپ ویکند در شهرستان‌ها گفت: با مشارکت سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد در شهرهای دیگر هستیم. قطعا اولویت برگزاری در شهرهای بزرگ‌تر خواهد بود.وی با اشاره به اینکه شرکت خاورزمین به واسطه سابقه درخشانی که در برگزاری جشنواره وب ایران داشت، توانست تعامل مناسبی با بنیاد جهانی برگزاری استارتاپ ویکند برقرار کند گفت: برگزاری استارتاپ ویکند طبق توافق موجود بر عهده این مجموعه است. با این حال طبق ضوابط موجود سازمان‌ها و موسسه‌هایی که مایل به برگزاری این رویداد در شهر خود باشند می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند تا پس از ارزیابی تیم‌های داوطلب، فرآیند استاندارد برگزاری در اختیار آنها قرار گیرد و با نظارت این مجموعه، رویداد موفقی را برگزار کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر