در حال خواندن
توضیح سفارت ایران درباره توقیف کشتی هندی
0

سفارت ایران در دهلی نو تاکید کرد که توقیف نفتکش هندی دش شانتی موضوعی «کاملا فنی و غیرسیاسی بوده است» و مقامات کشتیرانی دو کشور با تعامل سازنده و مثبت و بر اساس قوانین بین المللی برای حال این موضوع در زودترین زمان ممکن در تلاش اند.
ه گزارش خبرگزاری تسنیم، سفارت ایران در دهلی نو تاکید کرد که توقیف نفتکش هندی دش شانتی موضوعی «کاملا فنی و غیرسیاسی بوده است» و مقامات کشتیرانی دو کشور با تعامل سازنده و مثبت و بر اساس قوانین بین المللی برای حال این موضوع در زودترین زمان ممکن در تلاش اند.سفارت ایران در هند با انتشار بیانیه ای، ضمن «تحریف شده» خواندن گزارش های رسانه های هندی درباره این اقدام اعلام کرد، این توقیف تنها به دلیل هشداری که از سوی نهاد منطقه ای مرکز کمک های متقابل در موارد اضطراری دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان صادر شده بود، انجام گرفته است.بر اساس گزارش رسانه های هندی نفتکش دش شانتی که متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی هند است، روز سه شنبه در حالی که حامل نفت از بصره عراق به هند بود، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران توقیف شد و به بندرعباس انتقال یافت.در بیانیه سفارت ایران در هند تصریح شده است: «در طی چند روز گذشته برخی گزارشات تحریف شده در مورد توقیف  نفتکش هندی دش شانتی در آب های خلیج فارس در برخی از رسانه های هندی منتشر شده است. سفارت ایران لازم می داند برای اطلاع افکار عمومی در این زمینه شفاف سازی کند.»«این موضوع یک مسئله کاملا فنی و غیرسیاسی است و مسئولان کشتیرانی دو کشور در حال تعامل سازنده و مثبت با یکدیگر هستند تا این موضوع را بر اساس قوانین بین المللی در زودترین زمان ممکن حل و فصل کند. کانال های دیپلماتیک دو کشور نیز از این تعامل دو سویه حمایت می کنند.»توقیف این کشتی در حالی صورت می گیرد که  پیش تر رسانه های عربی منطقه خلیج فارس از تشکیل یک لکه نفتی بزرگ در آب های ایران توسط یک شناور هندی خبر داده بودند و این اقدام را اقدامی عمدی دانسته بودند. رسانه ها و تحلیلگران ضد ایرانی سعی دارند توقیف این کشتی را با اقدام هند در کاهش واردات نفت ایران پیوند دهند و آن را اقدامی تلافی جویانه از سوی ایران جلوه دهند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر