در حال خواندن
جدول مقایسه فنی ال‌جی جی۳ با اچ‌تی‌سی ام۸ ، گلکسی اس۵ و سونی اکسپریا زد۲
0

دیروز گوشی فوق العاده زیبا والبته شبیه ام۸ اچ تی سی توسط ال‌جی بنام LG G3 در لندن رونمایی شد و بلافاصله مختصات فنی این گوشی با گوشی های جدید مورد مقایسه قرار گرفت.
ما نیز در اینجا سعی می کنیم این گوشی را با سه مدل برتر و نوظهور بازار اندرویدی مقایسه کنیم.خوب در بخش سایز نمایشگر قطعا ۵.۵ اینچ ال‌جی جی۳ دلفریب تر است خصوصا در طراحی از کل فضای موجود استفاده کرده و به اصطلاح حاشیه سازی نکرده است.البته گوشی بدون حاشیه از لبه های چپ و راست در برخی اوقات موجب کلیک تصادفی با انگشتان دست می شود که باید در مورد ال‌جی مورد آزمایش قرار داد. اما نکته جالب هر چند از همه بزرگتر است اما از اکسپریای ۵.۲ اینچی که ۱۶۳ گرم وزن دارد و نیز ام۸ که ۱۶۰ گرم وزن داشته و نمایشگر ۵ اینچی دارد، سبک تر است.از لحاظ ابعاد گوشی ظریف‌تر از ام۸ بوده (۸.۹ میلیمتر) اما گلکسی اس۵ با وزن ۱۴۵ گرم از همه نازکتر است.نمایشگر جی۳ از نوع QHD بوده و شفافیت فوق العاده ای دارد و از سایر گوشی ها که ۱۰۸۰ هستند، جی۳ از نوع ۲K است.اما سی پی یوی ها ۴ گوشی از نوع اسنپ دراگون ۸۰۱ است که ۲.۵ گیگاهرتز سرعت روی جی۳ و اس۵ می دهد. از آنجایی که تست سی پی یو و سرعت گوشی به سایر فاکتورها از جمله رم و ….ارتباط دارد باید گفت جی۳ رم خود را ۳ گیگ کرده و از این منظر در دور بالا و با توجه به باطری قوی تر ۳۰۰۰mAh از سه گوشی سرتر است.(حداقل در بعد اسمی)در واقع با جی۳ گوشی دارید که عمر باطری بالاتر، سی پی یوی بالاتر و رم بالاتر دارد و با نمایشگر ۵.۵ اینچی همه چیز را روی تصویر دارید.دوربین جی ۳ مجهز به لیزرفوکوس است که سایر گوشی ها ندارند و درنور کم تصاویر خوبی می دهد. دوربین جلوی آن نیز ۲.۱ مگاپیکسل تعریف شده که البته به پای ۵ مگاپیکسلی ام۸ نمی رسد.در بحث حسگرها اس۵ سامسونگ با اثر انگشت و … از بقیه سرتر است.در بحث ضدآب بودن نیز اکسپریا زد۲ و اس۵ این قابلیت را دارند در حالی که جی۳ و ام۸ ندارند.در مجموع کاربرانی که دنبال سرعت بالا و عمر باطری قابل توجه هستند می توانند روی جی۳ سرمایه گذاری کنند.به گزارش خبر آنلاین، برای دیدن جدول زیر، روی آن کلیک کنید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر