در حال خواندن
جزییات حضور ایران در اجلاس WSIS+10
0

ایران در چهارمین اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعات از روز دوشنبه هفته جاری با حضور وزیران مخابرات و مقام‌های عالی کشورهای عضو اتحادیه جهانی ارتباطات برگزار شود، شرکت می‌کند. این درحالی است که حضور ایران در سال‌های گذشته پس از اجلاس سران جهانی جامعه اطلاعات محدود شده بود.
ایرنا – طبق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، اجلاس چهارم سران جامعه اطلاعات ۲۰۱۴ با هدف جمع‌بندی گزارش‌های کشوری درحوزه جامعه اطلاعات و نهایی کردن نتایج شش دوره مذاکرات طرف‌های ذینفع با حضور وزاری ارتباطات کشورهای عضو برگزار می‌شود.قرار است دراجلاس چهارم دستاوردهای کشورهای عضو و اقدامات آنها برای نیل به اهداف دهگانه تعریف شده این جامعه ارایه شود. همچنین مروری بر فعالیت‌های یک دهه گذشته این جامعه پس از تاسیس در سال ۲۰۰۳ از دیگر برنامه‌های اعلام شده اجلاس چهارم است.ایران قرار است در این اجلاس دو کارگاه با عناوین «آینده جامعه اطلاعات پس از ۲۰۱۵: فرصت‌ها و چالش‌ها» و «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ICT ایران» برگزار کند.علاوه براین احتمالا پانل دستاوردهای ایران در جامعه اطلاعات نیز در این اجلاس ارایه می‌شود.بر اساس این گزارش کنفرانس آماده‌سازی ملی برای اجلاس جامعه اطلاعات، روز یکشنبه ۴ خرداد ماه با حضور اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر