در حال خواندن
خداحافظی خودپردازهای اروپا با ویندوز XP
0

با توجه به پایان پشتیبانی شرکت مایکروسافت از ویندوز XP برخی بانک های اروپایی به دنبال حذف این سیستم عامل و نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز هستند.
به گزارش فارس به نقل از سافت پدیا، از جمله این بانک‌ها می توان به Lloyds Banking Group اشاره کرد که قصد دارد سیستم عامل ۱۲۰۰ خودپرداز خود را از ویندوز XP به ویندوز ۷ تغییر دهد.با توجه به اینکه مایکروسافت دیگر برای برطرف کردن آسیب پذیری ها و حفره ‌ای امنیتی سیستم عامل ویندوز ۱۳ ساله XP وصله نرم افزاری عرضه نمی کند، هکرها با سواءستفاده از این وضعیت می توانند مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آورند و آن دسته از موسسات مالی و اعتباری که کماکان از این سیستم عامل قدیمی استفاده می کنند به طور جدی در معرض خطر قرار دارند.از جمله دیگر بانک‌هایی که در انگلیس به دنبال اجرای برنامه‌های مشابه هستند می‌توان به Halifax، Bank of Scotland  و TSB اشاره کرد.مایکروسافت خود هفته گذشته به آن دسته از بانک‌هایی که در خودپردازهایشان از این پلاتفورم کهنه استفاده می کنند هشدار داد و تصریح کرد که این بانک‌ها مشتریانشان را با خطرات امنیتی جدی مواجه می‌کنند. قرار است در جریان به روزرسانی خودپردازهای بانکی در انگلیس امکانات تازه ای برای برداشت و انتقال پول و انجام دیگر امور در نظر گرفته شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر