در حال خواندن
درخواست اوکراین از حامیانش برای پرداخت پول استارلینک
0

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد اگر شرکت اسپیس ایکس از این کشور برای خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک پول درخواست کند، اوکراین از شرکای خارجی خود برای تامین مالی این سرویس درخواست کمک خواهد کرد.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با رویترز در پاسخ به این که در صورت درخواست شرکت اسپیس ایکس برای دریافت هزینه استارلینک، آیا اوکراین این هزینه ها را پوشش خواهد داد، گفت: تلاش خواهیم کرد منابع مالی پیدا کنیم. ما شرکایی در کشورهای مختلف داریم و از آنها برای یاری رساندن به ما با کمک مالی، درخواست خواهیم کرد.

نیروهای نظامی اوکراین برای ارتباط در خطوط مقدم که سیگنال شبکه مخابراتی معمولی وجود ندارد یا به راحتی قابل رصد است، به هزاران دستگاه استارلینک متکی هستند.

شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه، استارلینک را در اوکراین فعال کرد و هزاران پایانه اینترنتی را برای این کشور فراهم کرد و اجازه داد نظامیان و شهروندان اوکراینی در مناطقی که خارج از پوشش سیستم مخابراتی داخلی است، به اینترنت دسترسی داشته باشند. اما ایلان ماسک ماه گذشته در توییتی اعلام کرد اسپیس ایکس نمی تواند هزینه فراهم کردن این سرویس در اوکراین را برای همیشه تقبل کند. این شرکت ماهانه حدود ۲۰ میلیون دلار برای فعالیت استارلینک در اوکراین هزینه می‌کند و استارلینک ضررده شده است. اما دو روز بعد از این اظهارات عقب نشینی و اعلام کرد به فراهم کردن خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک ادامه می دهد.

وزیر دفاع اوکراین گفت: این قول را گرفته ایم که ماسک همچنان به فراهم کردن استارلینک در اوکراین ادامه می دهد. وی در ادامه افزود: اسپیکس ایکس بعضی از ماهواره ها را به رایگان فراهم کرده اما برای بعضی دیگر پول می گیرد اما به تعداد آنها اشاره نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، رزنیکوف گفت: اختلاف بر سر استارلینک، چالش بوده اما مشکل بزرگی نیست.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر